Curier legislativ
Data: 1-15 octombrie 2005
AUTORIZAREA COOPERATIVELOR DE CREDIT
(Urmare din nr. trecut)
2. Pentru membrii cooperatori care au subscris si au varsat parti sociale in valoare de cel putin echivalentul in lei a 10.000 euro se vor prezenta urmatoarele documente:
a) curriculum vitae;
b) certificat de cazier judiciar;
c) chestionar - prezentat in anexa nr. 7 la Normele privind autorizarea organizatiilor cooperatiste de credit;
d) documente care sa ateste provenienta fondurilor utilizate, cum ar fi: copie de pe declaratia de venit depusa la autoritatea fiscala, documente care sa ateste detinerea de participatii la diverse entitati si incasarea de dividende;
e) un angajament semnat in forma autentica, prin care persoana in cauza se angajeaza ca nu va formula o cerere de retragere din cooperativa de credit timp de 2 ani de la data subscrierii partilor sociale.
Pentru mai multe informatii a se vedea O.U.G. nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit si Normele privind autorizarea organizatiilor cooperatiste de credit.
Mirel Tudor,
consilier juridic,
SC INDACO SYSTEMS SRL
Scoaterea terenurilor din circuitul agricol
La data de 19.09.2005 a intrat in vigoare Ordinul nr.798/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind continutul documentatiilor referitoare la scoaterea terenurilor din circuitul agricol.
In capitolul 1 sunt prevazute conditiile de amplasare a constructiilor si competentele institutiilor abilitate pentru aprobarea scoaterii terenurilor din circuitul agricol.
In capitolul 2 sunt prezentate documentele necesare pentru obtinerea aprobarii de scoatere a terenurilor din circuitul agricol.
Conform art.2 pct.1, documentatia pentru obtinerea aprobarii de scoatere din circuitul agricol a terenurilor situate in extravilan trebuie sa cuprinda:
a) cererea pentru aprobarea scoaterii din circuitul agricol, din partea beneficiarului sau a proprietarului, dupa caz;
b) extrasul de carte funciara pentru informare si copia actului de proprietate sau a altui act de detinere valabil incheiat (contract de concesiune, arenda, inchiriere), insotit de acordul proprietarului;
c) documentatia cadastrala;
d) certificatul de urbanism, insotit de planul de situatie si de planul de incadrare in zona; planul de situatie va evidentia suprafata propusa pentru scoaterea din circuitul agricol;
e) documentatia pentru incadrarea terenului in clase de calitate;
f) expertiza de evaluare a terenurilor efectuata de evaluatori atestati de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
g) copii ale documentelor de plata a taxelor de protectie la Fondul de ameliorare a fondului funciar;
h) avizul consiliului local pentru extinderea intravilanului;
i) avizul Administratiei Nationale a Imbunatatirilor Funciare;
j) avizul Directiei consolidarea proprietatii;
k) memorial tehnic al lucrarii, in care se descrie obiectivul de investitii.
Conform pct. 2 al aceluiasi articol, scoaterea temporara din circuitul agricol a terenurilor se poate face pe o perioada de maximum 2 ani, cu plata unei garantii egale cu taxa pentru fondul de ameliorare a fondului funciar.
In art.3 pct.1 este prevazuta documentatia pentru obtinerea aprobarii de scoatere din circuitul agricol a terenurilor situate in intravilan, si anume:
a) cererea pentru aprobarea scoaterii din circuitul agricol, din partea beneficiarului sau a proprietarului, dupa caz;
b) extrasul de carte funciara pentru informare si copia actului de proprietate sau alt act de detinere valabil incheiat, insotit de acordul proprietarului;
c) documentatia cadastrala;
d) certificatul de urbanism, insotit de planul de incadrare in zona si planul de situatie in care se evidentiaza suprafetele solicitate pentru scoaterea din circuitul agricol;
e) avizul Administratiei Nationale a Imbunatatirilor Funciare.
Documentatia necesara pentru obtinerea aprobarii de scoatere din circuitul agricol a terenurilor situate in extravilan si intravilan, de la directia pentru agricultura si dezvoltare rurala, se intocmeste in 3 exemplare.