Pregatirea momentului 2007
Data: 1-15 octombrie 2005
Agentii economici fata in fata cu Piata Interna a U.E.
Lansarea campaniei de constientizare a agentilor economici din industrie privind rolul standardizarii pentru cresterea competitivitatii industriei romanesti.
Proiect realizat de ASRO, cu finantare din partea Ministerului Economiei si Comertului
Asociatia de Standardizare din Romania (ASRO), organismul national de standardizare a inceput derularea proiectului �Studiu privind rolul standardizarii pentru cresterea competitivitatii industriale. Campanie de constientizare a agentilor economici privind importanta implementarii standardelor romane�, castigat prin licitatia organizata de Ministerul Economiei si comertului. Valoarea finantarii acordate de catre Ministerul Economiei si Comertului este de 400.000 lei noi, la care se adauga o cofinantare din partea ASRO de 42.200 lei.
Obiectivul general al proiectului consta in cresterea competitivitatii si, in general, a performantelor industriei romanesti, in vederea intaririi capacitatii de adaptare a economiei tarii la cerintele pietei internationale, in conditiile globalizarii economiei mondiale.
Inceput in urma cu doua luni, prin actiuni preliminare in principal cu caracter de documentare-analiza a specificului pietei si a sectorului industrial romanesc, proiectul se afla in acest moment in faza organizarii de seminarii de informare a agentilor economici cu privire la specificul activitatii de standardizare la nivel national, european si international.
Scopul intregului proiect consta in diseminarea de informatii in scopul constientizarii agentilor economici din industrie, organizatiilor din infrastructura calitatii, autoritatilor administrativ-teritoriale, autoritatilor de reglementare si control si unitatilor de invatamant superior privind importanta implementarii in economia nationala a standardelor europene si internationale.
Proiectul va cuprinde urmatoarele actiuni:
1. Analiza impactului transpunerii sistemului calitatii din uniunea Europeana in Romania - sub forma unei cercetari sistematice;
2. Realizarea unui Studiu privind rolul standardizarii pentru cresterea competitivitatii industriale. Acesta va evidentia nivelul de cunoastere a cadrului legal de utilizare a standardelor nationale in domeniile reglementate si nereglementate si de cunoastere a cadrului legal si procedural de participare la activitatile de standardizare nationala, europeana si internationala, efectele produse de adoptarea si implementarea standardelor europene in organizatiile beneficiare, gradul de utilizare a standardelor de catre agentii economici din Romania, previzionari etc. Rezultatele acestui studiu, realizat in premiera in Romania, vor fi date publicitatii la inceputul lunii aprilie 2006;
3. Conceperea, tiparirea si distribuirea de materiale pentru informarea agentilor economici (brosuri, pliante etc.):
- asupra activitatii ASRO,
- asupra conditiilor pe care acestea trebuie sa le indeplineasca pentru a deveni membru cu drepturi depline al CEN-CENELEC,
- asupra drepturilor de autor pentru standarde,
- asupra participarii agentilor economici la activitatea de standardizare nationala, europeana si internationala;
4. Derularea unei campanii publicitare care sa sustina o corecta intelegere a activitatii de standardizare si dezvoltarea relatiilor cu mass-media centrala, economica, specializata;
5. Organizarea de simpozioane tematice la nivel national cu privire la directivele europene si standardele armonizate, programul anual de standardizare si stabilirea prioritatilor de traducere a standardelor, identificarea organizatiilor si specialistilor care doresc sa participe la activitatea de standardizare nationala, europeana si internationala, necesitati de dezvoltare a serviciilor oferite de ASRO.