Aparitie editoriala
Data: 1-15 octombrie 2007
Prof. asoc. dr. ing. Andrei Mihalik si ing. dipl. Teodor S. Boglut
MECANICA PAMANTURILOR IN PRACTICA DE CONSOLIDARE
A TERASAMENTELOR
Editura GLORIA, Cluj-Napoca, 2003, 460 pagini,
12 capitole, 504 figuri si foto, 235 referinte bibliografice, format 21 x 29,5 cm, ISBN 973-8267-29-3
Lucrarea abordeaza problema stabilitatii terasamentelor de cale ferata analizandu-se factorii de baza care o determina, si anume: structura pamantului si a terasamentului propriu-zis, caracteristicile acestora, modul in care influenta apelor din precipitatii si a celor subterane poate fi eliminata, durata intreruperii traficului pentru lucrari de consolidare etc., astfel ca orice cale ferata sa fie sigura si stabila, realizandu-se securitatea calatorilor si a marfurilor transportate.
In primele trei capitole se studiaza proprietatile pamanturilor, stabilitatea masivelor de pamant si metodele cercetarii geotehnice, dupa care in capitolele 4, 5 si 6 se examineaza lucrarile de consolidare a terasamentelor, masurile de luat contra alunecarii naturale a terasamentelor si sistemele de sprijinire cu geogrile pentru consolidarea terasamentelor. In continuare, capitolele 7, 8 si 9 trateaza constructiile de retinere a alunecarilor de teren, metodele de consolidare a terasamentelor, precum si consolidarile de maluri si terasamente executate in albia majora a raurilor. In fine, in capitolele 10, 11 si 12 se descriu constructiile din pamant la indiguirea cursurilor de apa pentru limitarea zonei inundatiilor si asigurarea stabilitatii statice si hidraulice a acestor terasamente; se descriu apoi procesele torentiale si implicarea ingineriei biologice.
Daca avem in vedere ca fenomenele specifice legate de stabilitatea terasamentelor tratate in carte au fost fundamentate in baza celor oferite in prezent de disciplina Mecanica pamanturilor, putem afirma ca aceasta valoroasa lucrare se constituie intr-o moderna si importanta contributie la elucidarea aspectelor care determina comportarea intrinseca a acestor constructii, izvorata fara indoiala dintr-o perioada de peste 30 de ani de urmarire a comportarii in situ a terasamentelor consolidate de catre autorii acestei carti.
Alte articole



