Dacia, in topul european de crestere a inmatricularilor de masini noi
Data: 16 - 31 ianuarie 2015
Cu vanzari in Europa, in 2014, de 363 102 autoturisme noi, Dacia se situeaza pe locul al patrulea in primii zece producatori de pe continent ca urmare a unei cresteri de 23% fata de anul precedent. Sporuri mai mari au obtinut alte trei marci, dar numarul de inmatriculari pentru autoturisme noi este inferior celui realizat de Dacia. Este vorba despre Jeep, cu o crestere de 70%, dar cu numai 41 378 noi inmatriculari; Lexus, cu un spor de 30% si cu vanzari la nivel de 31 079 unitati; Mitsubishi, cu un avans de 25 de procente si cu 102 364 inmatriculari de autoturisme noi. Sunt, evident, si firme cu un volum mai mare de vanzari, precum Renault (874 504), Skoda (582 140) si Nissan (477 183). Este suficient sa mentionam toate aceste marci care se afla in top 10 european pentru a evalua pozitia puternica a autoturismelor produse la Mioveni. Este si constatarea Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) care apreciaza gradul de interes sporit fata de Dacia ca efect al unui raport favorabil calitate/pret. O analiza mai detaliata arata ca sporul mentionat a fost sustinut in primul rand de SUV-ul Duster, care reprezinta circa 35% din intregul volum al inmatricularilor noi. De asemenea, se bucura de aprecierea utilizatorilor si alte tipuri de autoturisme produse la Dacia.
In ceea ce priveste piata auto romaneasca, statisticile oficiale indica vanzari in proportie de peste 70% pentru companii. Este o tendinta care s-a conturat puternic si la nivelul intregului continent. Dupa anul 2000, persoanele juridice au devenit principalul client de pe piata auto.