Record absolut: Dacia a vandut, in 2018, peste 700 000 de autovehicule
Data: 16-31 ianuarie 2019 2019
În anul precedent, compania Automobile Dacia a înregistrat un veritabil record prin vânzări totale pe piaţa internă şi internaţională de 700 798 autovehicule, în creştere cu 7% faţă de nivelul atins în 2017. Reprezentanţii producătorului auto au precizat că „marca românească şi-a dublat practic vânzările în decurs de numai şapte ani. Astfel, pragul de 350 000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400 000 - în 2013, cel de 500 000 - în 2014, iar cel de 600 000 - în 2017". De menţionat că vânzările pe pieţele externe au crescut cu 5,5%, ajungând la peste 646.000 unităţi.
Una din cele mai importante performanţe a fost consemnată în Europa, unde Dacia a vândut, în 2018, peste 511 000 de vehicule, astfel încât constructorul român a urcat pe poziţia a 14-a în clasamentul celor mai comercializate mărci de pe continent, cu o cotă de piaţă de 2,9%, în creştere cu 0,27 puncte procentuale faţă de anul precedent. Recorduri istorice de vânzări au fost înregistrate în Franţa, Italia, Spania, Polonia şi Belgia, în timp ce în Germania, Dacia a ajuns la un nivel apropiat de recordul din 2009. În Maroc au fost vândute aproape 50 000 de vehicule.
Pe piaţa internă, 54 593 de clienţi au optat pentru un vehicul din gama companiei de la Mioveni (cu 26,2% mai mulţi faţă de anul precedent). În acest fel, şi-a majorat cota de piaţă la peste 30% din vânzările de vehicule noi din România. În 2018, Dacia a realizat cea mai bună performanţă comercială în România din ultimii zece ani, ceea ce reprezintă cel mai înalt nivel de performanţă comercială din ţara noastră în ultimii zece ani. „Toate modelele gamei au înregistrat vânzări în creştere. În plus, fiecare model Dacia s-a situat, şi în 2018, în postura de lider în segmentul de piaţă respectiv. Noul Duster s-a impus ca un adevărat motor de creştere al mărcii încă din primul an complet de comercializare, depăşind, cu 13 179 de unităţi vândute, cea mai bună performanţă atinsă vreodată în România de predecesorul său. Majoritatea clienţilor au optat pentru versiunile cele mai accesorizate, varianta 4x4 reprezentând 77% din totalul vânzărilor", se precizează în comunicatul companiei.