ANIS propune cel putin o ora de informatica si una de TIC pentru toate formele de invatamant liceal si profesional
Data: 16-31 ianuarie 2021
Reprezentanţii industriei IT din România consideră că este necesară introducerea cel puţin a unei ore de tehnologia informaţiei, inclusiv programare, pe toată durata liceului, atât în liceele teoretice, cât şi în învăţământul profesional vocaţional şi tehnic. „Specialiştii români cu abilităţi excepţionale în tehnologia informaţiei au făcut ca ţara noastră să fie recunoscută ca un hub al excelenţei în IT pe plan mondial. Însă, atât succesul actual, cât şi dezvoltarea viitoare a sectorului IT, depind în cea mai mare măsură de numărul şi gradul de pregătire a absolvenţilor de liceu şi învăţământ universitar din România. Numărul de specialişti IT şi al absolvenţilor din facultăţile de profil este însă cu mult sub cerinţele pieţei. Pe de altă parte, la capitolul digitalizare a populaţiei suntem pe penultima poziţie a clasamentului DESI 2020. Într-o societate informaţională, nu putem avea o industrie IT performantă şi o societate pregătită să adopte economia digitală dacă dezvoltarea competenţelor digitale nu se regăseşte şi în ponderea cursurilor de TIC şi informatică pentru licee, indiferent de profilul absolvit", a declarat Ion Moldoveanu, membru în Consiliul Director al Asociaţiei Patronale a Industriei de Software şi Servicii (ANIS).
Potrivit unui comunicat al asociaţiei, ANIS a transmis autorităţilor competente o serie de propuneri care ar trebui incluse în planurile-cadru pentru învăţământul liceal şi profesional. Astfel, din punctul de vedere al industriei de software şi servicii, este necesară introducerea de cursuri de tehnologia informaţiei, inclusiv programare, în trunchiul comun pe toată durata liceului, atât în liceele teoretice, cât şi în învăţământul profesional vocaţional şi tehnic. Concret, una dintre măsurile propuse de ANIS este includerea a minimum unei ore de informatică şi unei ore TIC în fiecare an de studiu, pentru toate formele de învăţământ. De asemenea, este nevoie de evaluarea competenţelor digitale la bacalaureat, inclusiv algoritmică şi bazele programării.
Alte articole




