INFRATRANS 2007
Data: 16-31 octombrie 2007
Devenit traditie, evenimentul expozitional INFRATRANS cu tema Calea ferata din Romania in anul integrarii in Uniunea Europeana – prezent si perspective a fost gazduit si in acest an de statia CFR Bucuresti Nord in perioada 21 – 22 iunie 2007.
In organizarea Asociatiei Inginerilor Feroviari din Romania impreuna cu ITS Events Management si Uniunea Asociatiilor Europene ale Inginerilor Feroviari, sub patronajul Ministerului Transporturilor, cu sprijinul Companiei Nationale de Cai Ferate CFR S.A., al Societatilor Nationale de Transport Feroviar de Calatori si Marfa, cea de a 5-a editie a reunit reprezentanti ai companiilor si societatilor feroviare cu cei ai furnizorilor de produse si servicii pentru domeniul feroviar.
Deschiderea evenimentului INFRA-TRANS 2007 a fost facuta de dl Septimiu Buzasu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, care in cuvantul sau a subliniat importanta transportului feroviar, domeniu prioritar care poate absorbi importante fonduri financiare pentru modernizare si dezvoltare. Au mai prezentat mesaje: Uniunea Asociatiilor Europene ale Inginerilor Feroviari, Banca Mondiala, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, Reprezentanta Comisiei Europene in Romania.
Au participat cu standuri expozitionale urmatoarele firme: CNCF CFR S.A., Spiact S.A., Thales Group, ANSALDO Segnalamento Ferroviario, Astra Vagoane Calatori, Alstom Transport, Leonhard Weiss, XEDOX, Railbeton, Schwihag A.G., SNTFC CFR Calatori S.A., SNTFM CFR Marfa S.A., ROMIND, REHAU Ploimer, FAIVELEY Transport, Ro Thermit, Gummiwerk Kreiburg, Saira Aluminio Spa, SIEMENS, Exco Transport Systems, Bombardier Transportation, Tiefenbach, POOR Construct, Vossloh Cogifer si ISPCF Bucuresti.
In acelasi timp, pe linia 13 au fost expuse produse pentru calea ferata ale firmelor: Astra Vagoane Calatori, Atelierele CFR Grivita, Ro Thermit, REMAR, XEDOX, SIEMENS, REMARUL Cluj.
Inscrierea transporturilor feroviare romane in parametrii tehnici si operationali prevazuti in directivele Uniunii Europene si in normele si reglementarile care guverneaza in prezent activitatea cailor ferate europene reclama demersuri sustinute din partea factorilor implicati – managerii infrastructurii, ai operatorilor de transport, ai cercetarii si industriei de profil – pentru adaptarea la noile cerinte. INFRATRANS 2007 a cautat, prin tematica si subiectele abordate, sa raspunda acestor cerinte.
In cele cinci editii ale INFRATRANS care au avut loc pana in prezent, aceste expo-conferinte cu caracter international au devenit evenimente de referinta ale industriei feroviare din Romania si din strainatate; astfel de evenimente reunesc importante companii din tara si din strainatate, reprezentanti ai organizatiilor internationale in domeniul feroviar, specialisti si factori de decizie din domeniu.
Tematicile abordate vizeaza tehnologiile in domeniul feroviar privind realizarea, repararea, intretinerea si managementul infrastructurii si materialului rulant, precum si finantarea investitiilor in domeniul feroviar.
In acelasi timp cu expozitia, in elegantul salon oficial al Garii de Nord, amenajat corespunzator pentru un asemenea eveniment important, au fost prezentate 26 de referate de specialitate, dintre care mentionam: Prioritati ale infrastructurii din Romania; Integrarea in transportul feroviar de calatori european prin modernizare si achizitii noi de material rulant; Locomotive interoperabile pentru tarile Europei Centrale si de Est; De la diesel la electric: AGC – o platforma reala de produse; Proiectul Ansaldo STS pentru sectorul Campina – Predeal; Portofoliul Siemens Transportation cu focusare pe EMU; Activitatea de standardizare in Europa – trecerea la un vehicul compatibil in intregime, cu sistem de management al energiei la bord; Constructii de cai ferate cu materiale din polimeri; Sisteme modulare pentru calea ferata; Rationalizarea monitorizarii caii prin sisteme de diagnosticare.
Din catalogul editat cu aceasta ocazie, cuprinzand prezentarile si declaratiile conducerilor firmelor participante, citam:
• Dl Constantin Manea, director general al CNCF CFR SA:
„Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, cu o circulatie absolut libera la nivelul intregii Europe, presupune din partea companiei un ambitios program de armonizare tehnica si legislativa in domeniul transportului feroviar, menit sa asigure interoperabilitatea la nivel european, pentru a permite circulatia neintrerupta in conditii de siguranta a trenurilor prin realizarea unui spatiu fara frontiere interioare.“
• Dl Liviu Bobar, director general SNTFM CFR Marfa SA:
„CFR Marfa incearca sa ofere o solutie economica, rapida si sigura pentru transportul volumelor insemnate de marfa, satisfacerea cerintelor si exigentelor clientilor nostri cu promptitudine, responsabilitate si profesionalism – reprezentand obiectivul nostru principal – intr-o lume care se misca din ce in ce mai repede, noi intelegem ca pentru a ramane primii trebuie sa ne adaptam la cerintele pietei si sa adoptam inovatiile tehnologice.“
• Dl Alexandru Noaptes, director general SNTFC CFR Calatori SA:
„In acord cu politica Uniunii Europene ce vizeaza cresterea permanenta a transportului feroviar de persoane, CFR Calatori isi propune, incepand din acest an, dezvoltarea si modernizarea acestui sector de activitate si plasarea lui pe principii de eficienta economica.“
Si aceasta editie a INFRATRANS a fost apreciata ca un succes de catre cei care au expus produse sau au prezentat referate si de cei peste 500 de specialisti din domeniul feroviar care au vizitat expozitia sau au audiat expunerile de referate.
Modul de prezentare a noutatilor privind realizarea si intretinerea caii ferate, instalatiile de centralizare si de telecomunicatii, sistemele informatice utilizate tot mai frecvent, sistemele de electrificare a caii ferate, noile tehnologii si materialele utilizate pentru constructia, repararea si intretinerea materialului rulant precum si serviciile pe care le ofera operatorii de transport au constituit domenii de larg interes pentru specialisti.
Ca si la editiile anterioare, INFRATRANS 2007 se constituie intr-un cadru organizat, optim pentru schimbul de idei, solicitari si oferte pentru solutii generale sau punctuale, oportunitate care trebuie cat mai bine valorificata de reprezentantii caii ferate – potentiali beneficiari ai noutatilor oferite de firmele participante.
Alte articole



