Zilele feroviare 2011
Data: 16 - 31 octombrie 2011
• Deblocarea investitiilor in infrastructura feroviara ar relansa Romania pe harta transportului eurasiatic
Romania este pe cale sa demareze cele mai ample investitii in infrastructura feroviara din perioada post-revolutionara. 3 miliarde de euro este valoarea proiectelor de investitii ce se afla in aceasta perioada in diverse etape de licitare. Fondurile Uniunii Europene alocate in baza Programului Operational Sectorial - Transporturi 2007 - 2013 urmeaza sa cofinanteze reconstructia liniei ce uneste Portul Constanta si Bucurestiul cu Europa Centrala si Occidentala. Derularea adecvata a procedurilor de atribuire si a lucrarilor va aduce Constanta pe piata globala a transporturilor, ca solutie alternativa si complementara pentru marile porturi de la Atlantic si Marea Nordului (Rotterdam, Anvers, Hamburg). Totusi, timpul este scurt, receptiile finale ale lucrarilor trebuind a fi realizate inainte de 31 decembrie 2015 pentru a evita rambursarea fondurilor europene si pentru a asigura o noua finantare, pana in 2020, de aproximativ 3 - 4 miliarde euro, care sa sprijine reconstruirea liniilor dintre Craiova si Calafat, Bucuresti si Giurgiu si, nu in ultimul rand, finalizarea lucrarilor de reconstructie pe sectorul transilvan al Coridorului IV.
In acest context, Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania au organizat la Bucuresti, in perioada 4 - 5 octombrie 2011, summit-ul Zilele Feroviare 2011, reunind, cu acest prilej, elita politica si tehnica a sectorului transporturi din Romania, Europa si Asia pentru a analiza oportunitatile si amenintarile la adresa dezvoltarii sectorului feroviar in perspectiva anului 2020. S-au purtat, de asemenea, discutii cu privire la oportunitatile de crestere a volumelor de marfuri ce tranziteaza Romania pe rutele Asia - Europa.
Discutiile de la Zilele Feroviare 2011 s-au incadrat in Platforma Romania Feroviara 2020: initiativa privata, ce se bucura de sprijinul autoritatilor publice, pentru relansarea sectorului de cale ferata din tara noastra, avand ca pivot central incurajarea cercetarii si inovatiei in domeniu, ca vector de crestere economica si a competitivitatii companiilor din domeniu pe plan international. Vom reveni cu detalii in numerele urmatoare
Alte articole




