Ministrul Transporturilor a prezentat proiectul legaturii feroviare Gara de Nord - Aeroportul Otopeni
Data: 16-31 octombrie 2016
Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, împreună cu alţi reprezentanţi ai ministerului, CFR Infrastructură şi CFR Călători, au prezentat viitoarea legătură feroviară Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti.
Astfel, pe sectorul Gara de Nord - Odăile (17 km), linia este operabilă şi necesită doar reabilitare şi electrificare. Pe ruta Odăile - Aeroport Otopeni, cu o lungime de 2,3 km, proiectul propune construcţia unei noi linii ferate, împreună cu terminalul feroviar aferent. Lucrările vor fi realizate de CFR Infrastructură, în regie proprie. Construcţia liniei ferate va asigura legătura Aeroportului Otopeni cu: • Gara de Nord Bucureşti; • cartierele şi localităţile limitrofe Capitalei, inclusiv Polul de Cercetare - „Laser Valley"; • reţeaua feroviară naţională (16 perechi de trenuri/zi vor lega aeroportul de Braşov, Galaţi, Constanţa, Craiova, Ruse).
Proiectul feroviar ce va lega Aeroportul Internaţional Henri Coandă de capitala României, precum şi de celelalte linii ferate interne are două etape: ▪ etapa I: legătura feroviară la aeroport şi construcţia unui terminal temporar în apropiere de terminalul sosiri al aeroportului, cu o durată de implementare de 18 luni: octombrie 2016 - aprilie 2018. Costul de realizare a acestei etape este de 88,8 milioane euro (cu TVA) şi va fi asigurat din fonduri europene şi cofinanţare de la bugetul de stat; ▪ etapa a II-a: construcţia terminalului subteran multimodal metrou - tren, cu termen de finalizare 2020. „Proiectul a început deja - au fost studiate şi analizate toate detaliile tehnice, astfel încât în primăvara anului 2018 să fie finalizat. Ne dorim să asigurăm conexiunea cu aeroportul nu doar din Bucureşti, ci şi din alte oraşe, precum Ploieşti, Braşov şi poate chiar din Bulgaria, pentru atragerea către Otopeni a pasagerilor din ţara vecină, printr-o variantă relativ rapidă: Ruse - Bucureşti", a declarat Sorin Buşe.