A fost lansat jocul digital educational gratuit „Timpuresti. Calator prin Bucuresti“
Data: 16-31 octombrie 2021 2022
Muzeul Municipiului Bucureşti și Asociaţia Da DeCe anunță lansarea primului joc online inspirat de istoria şi patrimoniul Bucureştiului, „Timpureşti. Călător prin Bucureşti", disponibil gratuit online la adresa: https://timpuresti.asociatiadadece.ro/. Cu un scenariu original şi ludic şi o interfaţă grafică atractivă, bazată pe ilustraţii inspirate de documente şi imagini de arhivă, Timpureşti este o călătorie în timp cu multe răsturnări de situaţie, prin patru epoci istorice diferite, întâlniri cu personaje şi locuri emblematice ale oraşului. „Timpureşti este rezultatul proiectului-pilot de educaţie culturală despre patrimoniu «ApasăPLAY!» (proiect cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional - n.r.), care şi-a propus să producă un joc digital educativ, inedit în spaţiul românesc. Acesta a fost realizat de o echipă interdisciplinară care s-a ghidat după principiile educaţiei active, realizând creaţii originale (scriere creativă, design grafic & ilustraţie, creaţie sonoră). Prin elemente artistice şi digitale, jocul îşi propune să valorifice elemente de patrimoniu semnificative pentru istoria oraşului, precum obiecte din colecţiile muzeelor-satelit şi caselor memoriale din reţeaua Muzeului Municipiului Bucureşti sau alte clădiri aflate în centrul oraşului, nume de străzi sau de personalităţi, legende urbane", se menționează într-un comunicat al Muzeului Municipiului București.
Jocul este construit sub forma unei călătorii în timp, cu mai multe etape şi mistere de rezolvat, prin care cei care îl accessează pot să (re)descopere şi să se familiarizeze cu istoria şi patrimoniul oraşului. Fiecare etapă corespunde unui spaţiu diferit: o casă memorială, un muzeu, o clădire publică de patrimoniu, o stradă care are o semnificaţie specială pentru istoria oraşului.
„Timpureşti. Călător prin Bucureşti are un game design accesibil şi este disponibil online, putând fi accesat gratuit de pe telefon, tabletă sau computer. Jocul a fost conceput în special pentru copiii de peste 8 ani, dar poate fi accesat şi de publicul larg, folosit în contexte educative (şcoală, ateliere etc.) sau de petrecere a timpului liber. Poate fi un reper care să-i inspire pe copii sau pe adulţi să creeze jocuri similare, care să îmbine educaţia, digitalul/noile media şi plăcerea jocului", precizează reprezentanții Muzeului Municipiului București.