Transport eco de mare tonaj
Data: 1-15 octombrie 2009
Panasonic Corporation si TOMY Company (unul dintre cei mai importanti producatori de jucarii din lume) au efectuat in Japonia, pentru prima data, teste pe un camion de cursa lunga si de mare tonaj, alimentat cu gaz natural comprimat. În urma actiunii, derulate intre orasele Osaka si Urayasu (in apropiere de Tokyo), rezultatele testelor arata ca utilizarea noului tip de combustibil a generat o reducere cu 10 la suta a volumului de dioxid de carbon emis, dar si o micsorare cu 90 la suta a emisiilor de noxe (substante non-organice), in comparatie cu camioanele obisnuite, alimentate cu motorina. În acelasi timp, conform datelor tehnice, nu s-au observat emisii de particule in suspensie.
Vehiculul-prototip testat este singurul din categoria camioanelor grele, de cursa lunga, alimentate cu gaz natural comprimat. Testele s-au desfasurat pe o perioada de sase luni, timp in care vehiculul a parcurs traseul Osaka-Tokyo de 48 de ori utilizind acest combustibil.
Camionul-prototip face parte din proiectul pentru dezvoltarea urmatoarei generatii de vehicule cu emisii reduse de dioxid de carbon, initiat de Ministerul japonez al teritoriului, infrastructurii, transportului si turismului.
Pentru transportul produselor fabricate, Panasonic si TOMY utilizeaza aceleasi rute, aflate in aproximativ aceleasi regiuni. Cele doua companii care au colaborat pentru acest proiect au planificat 250 de curse dus-intors in anul fiscal care se incheie in martie 2010, utilizind atit camioane obisnuite, cit si vehiculul de mare tonaj alimentat cu gaz natural comprimat. Camionul-prototip va fi utilizat in 96 dintre cursele programate. Parteneriatul va ajuta cele doua companii sa efectueze cu 7600 de km mai putin pentru transportul produselor pe parcursul intregului an fiscal, fapt care, alaturi de utilizarea camionului-prototip, va permite obtinerea unei reduceri de 18 tone a emisiilor de CO2 in anul fiscal 2010.
Dupa ce camionul alimentat cu gaz natural comprimat va fi lansat pe piata, cele doua companii vor introduce noile vehicule in flota lor comerciala. În Japonia, la ora actuala, se afla in uz aproximativ 37 000 de vehicule cu emisii reduse de CO2, dintre care aproximativ 17 000 sunt camioane, cele mai multe cu capacitatea de doua tone.
Alte articole
