Autolaborator pentru monitorizarea calitatii aerului in Bucuresti
Data: 1 - 15 noiembrie 2011
Capitala are, din luna octombrie a.c., un autolaborator pentru monitorizarea calitatii aerului. Autolaboratorul are rolul de a monitoriza poluantii din atmosfera, respectiv monoxidul de carbon, compusii organici volatili, praful, pulberile in suspensie, ozonul, hidrogenul sulfurat, amoniacul etc. Pe baza datelor furnizate de acesta se va elabora planul de masuri punctuale pentru a creste calitatea aerului din oras. Instalat, in prima faza, sub Podul Basarab, la intersectia bulevardului Nicolae Titulescu cu Calea Grivitei, autolaboratorul va fi folosit in diverse puncte ale Capitalei, la solicitarea cetatenilor sau a unor institutii. Autolaboratorul a costat 1 055 000 lei fara TVA, fiind achizitionat prin licitatie publica.
Prezent la eveniment, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca municipalitatea intentioneaza ca, in viitorul apropiat, sa mai cumpere un astfel de laborator: „Incercam sa mai achizitionam un astfel de laborator anul acesta, cu toata recesiunea, ca sa putem avea cateva puncte in oras pe care sa le acoperim. Cu doua astfel de masini vom putea face si o harta a calitatii aerului si permanent sa le aratam cetatenilor unde sunt depasiri, pentru ca trebuie sa informam si sa prevenim. Acest laborator reprezinta o tehnologie de ultima generatie in ceea ce priveste detectarea poluarii aerului. Am vrut sa incepem cu zona Pasajului pentru a raspunde cererilor locuitorilor de aici. Le-am promis acest lucru si imi doresc sa le ofer dovada clara ca nu exista in zona poluare peste limitele admise“, a precizat Sorin Oprescu, care a adaugat ca, in cazul in care nu se va actiona cu rapiditate pentru cresterea calitatii aerului in Capitala, Romania risca sa atraga asupra sa declansarea procedurii de infringement din partea Uniunii Europene.
De asemenea, primarul Capitalei a vorbit si despre masurile care vor fi luate in scopul reducerii poluarii: „Este adevarat ca Bucurestiul este situat in sud, in Baragan, dar asta nu inseamna ca noi nu trebuie sa facem curatenie mai multa si mai sustinuta. Masurile vor fi luate in functie de sursa poluarii. Vom incerca sa capacitam si interesul oamenilor. Din acest motiv, insist si pentru mersul pe bicicleta si pentru introducerea masinilor electrice. Ne dorim sa mergem in paralel: sa detectam unde sunt incarcarile in atmosfera si care sunt sursele de poluare si, pe de alta parte, sa reducem, in timp, numarul masinilor care circula in oras pe baza de benzina si sa recurgem la masini electrice sau hibrid. Trebuie sa incepem un astfel de experiment si in Bucuresti“.