Liceu din Romania, laureat al Premiilor de excelenta in domeniul educatiei si formarii profesionale
Data: 1-15 noiembrie 2018
♦ Liceul Tehnologic Marmația susţine integrarea învățării în spirit antreprenorial în toate sectoarele educației
Liceul Tehnologic Marmația, din Sighetu Marmației (județul Maramureș), se numără printre laureații Premiilor de excelență în domeniul educației și formării profesionale (EFP) 2018. Premiile au fost înmânate la 9 noiembrie, la Viena, de comisarul european Marianne Thyssen, în cadrul conferinței de închidere a celei de-a treia ediţii a Săptămânii europene a competențelor profesionale 2018. Liceul Tehnologic Marmația a fost laureat la categoria destinată companiilor și cursanților - Junior Achievement (JA) Europe. Totodată, liceul este una dintre cele 17 instituții de învățământ câștigătoare ale competiției Școala Antreprenorială a Anului.
Liceul maramureșean implementează programe Junior Achievement (JA) România pentru promovarea educației economice moderne, recunoscând necesitatea de a integra învățarea în spirit antreprenorial în toate sectoarele educației. Majoritatea elevilor și profesorilor liceului sunt implicați în activități educaționale antreprenoriale, iar acestea au un impact pozitiv asupra școlii.
Premiile de excelență în domeniul EFP recompensează exemple remarcabile de educație și formare profesională din Europa și reprezintă un criteriu de excelență în domeniu.
După cum am mai informat, a treia ediţie a Săptămânii europene a competențelor profesionale s-a desfășurat la Viena, fiind organizată de Comisia Europeană, sub deviza „Descoperă-ți talentul". Manifestarea a inclus 1512 evenimente în întreaga Europă, fiind implicate 2,2 milioane de persoane, cu 1,2 milioane mai multe decât anul trecut. Scopul evenimentului este de a demonstra că EFP este o alegere inteligentă, care duce la excelență în educație, locuri de muncă de înaltă calitate și creșterea șanselor de angajare. Ea reprezintă una dintre cele zece acțiuni cheie propuse de Comisie în cadrul Agendei pentru competențe în Europa, lansate în iulie 2016. Importanța competențelor adecvate este recunoscută și în Pilonul european al drepturilor sociale, un angajament comun al tuturor instituțiilor europene și al tuturor statelor membre.
Potrivit Eurostat, 49% dintre elevii din ciclul secundar superior din Europa participă la EFP secundară superioară (2016). De asemenea, rata de ocupare a forţei de muncă în rândul absolvenţilor recenţi de EFP pe continent este de 74,8% (2017). Procentajul de adulţi cu calificări scăzute din Europa s-a redus în mod constant mulţumită asistenţei din partea Fondului Social European (FSE), dar este în continuare prea ridicat, de 22,5% (2017). 10,9% din populaţia Europei participă la activităţi de învăţare în rândul adulţilor (2017).