ADR a finalizat prima versiune a Catalogului National al Serviciilor Publice
Data: 1-15 noiembrie 2021
♦ Statul român oferă cetăţenilor şi companiilor peste 2300 de servicii publice
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a publicat, la adresa https://www.adr.gov.ro/catalogul-national-al-serviciilor-publice/, prima versiune a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice. Realizarea Catalogului a implicat o evaluare cantitativă şi o analiză calitativă, prin care au fost inventariate 2333 de servicii publice oferite cetăţenilor şi companiilor de 255 de instituţii din administraţia centrală - ministere, autorităţi şi instituţii aflate în coordonarea sau subordonarea acestora.
„Am reuşit să colectăm şi să prezentăm, într-un singur loc, serviciile publice oferite de administraţia centrală din România. Acest livrabil va fundamenta următoarele proiecte de transformare digitală. Totodată, Catalogul este şi o dovadă a faptului că eforturile noastre de digitalizare au fost corect întemeiate - patru dintre cele mai accesate servicii publice digitalizate din România au fost adăugate în platforma Ghişeul.ro în ultimul an. În următoarea perioadă, echipa ADR va lucra la realizarea unei platforme online dedicate acestui Catalog Naţional. Platforma va permite cetăţenilor şi companiilor să identifice precis fiecare dintre serviciile publice oferite de statul român, instituţia care îl prestează, precum şi accesarea directă a serviciilor publice deja digitalizate", a spus Octavian Oprea, preşedintele ADR.
Potrivit unui comunicat al ADR, analiza arată: ▪ care sunt cele mai accesate servicii publice; ▪ care servicii publice sunt digitalizate; ▪ câte servicii publice presupun o taxă sau sunt gratuite; ▪ câte servicii publice pot fi achitate online.
Această primă versiune a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice afişează numărul serviciilor completate de ministerele şi instituţiile lor subordonate din administraţia centrală - atât numărul total, cât şi numărul de servicii publice completate de fiecare instituţie în parte. Odată cu rafinarea şi actualizarea datelor introduse, Catalogul Serviciilor Publice va beneficia de versiuni ulterioare.
„Datele necesare au fost colectate de la instituţiile şi autorităţile publice centrale responsabile (inclusiv instituţiile subordonate/coordonate/sub autoritate), printr-un proces direct de completare într-o platformă informatică, prin urmare, responsabilitatea acurateţei şi a corectitudinii acestor date este în sarcina instituţiilor raportoare. Încadrarea în categoria servicii digitalizate/parţial digitalizate sau nedigitalizate relevă accepţiunea fiecărei instituţii în parte asupra acestui concept. Ca notă generală, distincţia a fost stabilită în funcţie de gradul de sofisticare a serviciului public, fiind identificate ca digitalizate/parţial digitalizate acele servicii care au cel puţin gradul 1 de sofisticare", se menționează în comunicat.
Catalogul inventariază serviciile oferite cetăţenilor şi companiilor, fiind un instrument esenţial pentru măsurile şi acţiunile guvernamentale în ceea ce priveşte transformarea digitală şi debirocratizarea administraţiei.
Alte articole



