Masuri pentru sprijinirea financiara a infrastructurii din transport si energie
Data: 16 - 30 noiembrie 2012
O serie de acte normative adoptate in ultimul timp raspund direct unor cerinte ale economiei reale prin mai buna utilizare a parghiilor financiar-fiscale. Astfel, printr-o ordonanta de urgenta, se vine in sprijinul Companiei Nationale CFR SA prin renuntarea de catre SC Electrica Furnizare S.A. la toate penalitatile de intarziere pe care aceasta companie le-a inregistrat pana la 31 martie 2012. Cum se stie, din cauza acestor penalitati care au rezultat din imposibilitatea societatii de a-si acoperi integral, din venituri proprii, obligatiile contractuale, s-au inregistrat numeroase dificultati in functionarea sistemului feroviar, in ansamblul lui. De asemenea, un sprijin important este reprezentat de prelungirea termenului de rambursare a imprumutului-punte acordat CFR Infrastructura din venituri din privatizare pana la 20 decembrie a.c., in vederea incadrarii in termenul ce poate asigura rambursarea dintr-un alt imprumut garantat de stat. Totodata, a fost adoptat un Memorandum referitor la aprobarea rezultatului negocierilor privind garantarea in proportie de 100% de catre Romania a imprumutului in valoare de pana la 175 milioane euro acordat CNCF CFR S.A. de catre Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, imprumut utilizat in vederea refinantarii in transe a unui credit contractat anterior. Suma imprumutului, de pana la 175 milioane de euro, va fi trasa in doua transe: prima, in valoare de 110 milioane euro, urmeaza a fi disponibilizata in cel mult 6 luni de la semnarea Acordului, iar cea de-a doua, de circa 65 milioane euro, va fi disponibilizata in maximum 12 luni de la semnarea aceluiasi Acord.
Un alt act normativ se refera la sistemul energetic, domeniu in care nesolutionarea la timp a unor cerinte de ordin normativ a avut efecte nefavorabile, incepand cu asigurarea resurselor. Din acest motiv, se urmareste asigurarea continuitatii activitatii de extractie, inclusive a huilei, la nivel national, ceea ce va contribui la sustinerea sistemului energetic prin infiintarea unei societati, parte a Complexului Energetic Hunedoara. Aceluiasi obiectiv ii slujeste si masura de acordare in sectorul minelor necompetitive de carbune a unui ajutor de stat in limitele legislatiei europene.
Mai retinem adoptarea unui proiect de lege pentru aprobarea Contractului de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucuresti - etapa a IV-a, Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei - Universitate. Costul prevazut in contractul de finantare este de 883 000 000 euro si reprezinta valoarea neta a proiectului.
Alte articole

