Tren care va circula cu 500 km/h
Data: 1 - 15 decembrie 2012
Compania Central Japan Railway Co. (JR Tokai) a prezentat primul prototip din Seria L0 de trenuri care folosesc levitatia magnetica (maglev), ceea ce elimina frictiunea si permite atingerea unor viteze foarte mari. Aceste trenuri nu au roti si functioneaza pe perne magnetice. Potrivit descopera.ro, noul model de tren va atinge viteza de 500 km/h si urmeaza sa fie pus in circulatie incepand din 2027 pe una dintre cele mai aglomerate rute din Japonia, Tokyo - Nagoya, urmand ca, in 2045, sa ajunga pana in Osaka, in cadrul liniei JR Chuo Shinkansen. In acest moment, aceasta ruta este deservita de trenuri de inalta viteza, shinkansen, care ating viteze mai reduse, de 270 km/h.
Noul tren este dotat cu o locomotiva proiectata pentru a diminua frecarea cu aerul si cu un „bot“ aerodinamic care va reduce zgomotul atunci cand va intra intr-un tunel. Lungimea locomotivei va fi de 16 m. Potrivit companiei producatoare, trenul va fi compus, in total, din 14 vagoane. Capacitatea vagoanelor va fi de 68 de pasageri, cu exceptia ultimului, in care vor putea calatori doar 24 de pasageri. Pentru ca viteza maxima a trenului va fi de 500 km/h, pasagerii vor ajunge din Tokyo la Nagoya in doar 40 de minute, iar pana la Osaka o calatorie va dura o ora si sapte minute. In prezent, trenurile au nevoie de o durata dubla de timp - 2 ore si 25 de minute - pentru a parcurge distanta dintre Tokyo si Osaka (515,4 km). Trenul va circula prin tuneluri pe aproximativ 60% din totalul distantei parcurse, in zonele urbane acestea urmand sa fie construite la 40 de metri sub pamant. Pana la finalul anului 2013, JR Tokai intentioneaza sa extinda linia de test de la 18,4 kilometri la 42,8 kilometri, pentru a testa trenuri maglev cu 5 vagoane. Precizam ca tehnologia maglev este una dintre cele mai putin poluante.
Potrivit statisticilor, JR Tokai este operatorul celor mai sigure trenuri de inalta viteza din lume. In cei 44 de ani de operatiuni comerciale nu a fost inregistrata nicio ranire in urma accidentelor. Compania opereaza zilnic 323 de trenuri de inalta viteza in centrul Japoniei, acestea avand o intarziere medie de doar 0,6 minute.