O noua nava hidrograf va monitoriza lucrarile de dragaj din Portul Constanta
Data: 1-15 decembrie 2019
♦ Investiţia este de circa un milion de euro
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CNAPMC) a încheiat un contract în valoare de circa 4,64 milioane lei (aproximativ 1 milion euro), fără TVA, pentru achiziţionarea unui sistem hidrografic (inclusiv nava de cercetare), în cadrul programului Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimilor şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa. Termenul de furnizare este de maximum 8 luni.
Proiectul de investiţie este cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM 2014 - 2020). Potrivit unui comunicat al CNAPMC, nava echipată cu sistemul hidrografic va fi utilizată pentru monitorizarea execuţiei lucrărilor de dragaj; monitorizarea adâncimilor bazinelor şi şenalelor porturilor maritime Constanţa, Midia şi Mangalia; monitorizarea cheurilor, digurilor în programele de urmărire a comportării în timp a construcţiilor; precum şi monitorizarea cheurilor, digurilor după evenimente meteorologice de risc (cu consecinţe socio-economice).
Caracteristicile navei vor fi următoarele: ▪ port de înmatriculare - portul Constanţa; ▪ pavilion - România; ▪ zona de navigaţie - maritimă costieră, până la maximum 10 Mm de ţărm; ▪ viteza minimă - 4/5Nd pentru regimul de măsurători hidro şi 10/12 Nd pentru regimul de croazieră; ▪ perioada de operare: 12 luni pe an; ▪ deplasament: 13 - 16 tone; ▪ lungime maximă a navei: 11,00 - 13,00 m;
▪ lățime navă: 3,50 - 4,50 m; ▪ pescaj maxim: 1,00 - 1,10 m; ▪ propulsie: motoare Diesel 2 x 200 CP.
Sistemul hidrografic al navei va fi dotat cu echipamente specifice: sonde, scanere, senzori de viteză, sisteme de orientare sau echipamente pentru inspecții subacvatice.
„Investiţia va avea ca rezultat îmbunătăţirea condiţiilor din Portul Constanţa, creşterea calităţii serviciilor oferite şi a capacităţii de atragere în Portul Constanţa a traficului de mărfuri din bazinul Mării Negre, prin creşterea numărului de nave de capacitate mare", menţionează reprezentanţii CNAPMC.