Blitz
Data: 16 - 28 februarie 2014
? Activele reactorului 5 de la Cernavoda vor fi folosite pentru celelalte unitati ale centralei. Activele aferente reactorului 5 al centralei nuclearelectrice de la Cernavoda, a carui constructie a fost sistata, vor fi folosite pentru a deservi unitatile existente, precum si viitoarele reactoare 3 si 4, costurile acestei operatiuni fiind estimate la 28,3 milioane de euro. Gradul de finalizare a reactorului 5, pentru care Nuclearelectrica, operatorul centralei, a abandonat varianta definitivarii proiectului, este de 2,8%. Constructiile de pe amplasamentul acestui reactor vor fi adaptate necesitatilor reactoarelor 1, 2, 3 si 4, potrivit companiei. Dupa cum se stie, centrala de la Cernavoda functioneaza cu doua reactoare. Constructia celorlalte doua unitati presupune - potrivit estimarilor - o investitie de 6,4 miliarde de euro.
? Fiabilitatea autoturismelor a scazut pentru prima data in 15 ani. Numarul problemelor inregistrate de autoturismele cu vechime de trei ani a crescut pentru prima data in ultimii 15 ani, potrivit celui mai recent sondaj privind fiabilitatea realizat de compania americana J.D. Power, citat de CNN. Posesorii de autoturisme au raportat in editia din acest an cu 6% mai multe probleme la masinile fabricate in 2011 decat in editia precedenta a sondajului, in care au fost verificate automobile produse in 2010. Compania chestioneaza participantii la sondaj asupra tuturor nemultumirilor, nu doar despre defecte. Sondajul nu separa defectiunile de restul nemultumirilor posesorilor de autoturisme. Rezultatele cercetarii au indicat motoarele si sistemele de transmisie ca surse importante de probleme, in mod deosebit motoarele cu patru cilindri. Cele mai multe nemultumiri in privinta motoarelor cu patru cilindri sunt legate de nivelul de zgomot si acceleratia dezamagitoare, nu de defectiuni care ar afecta functionarea.
? Ford ar putea produce la Craiova si modelul Fiesta. Grupul american Ford va transfera de la Koln la Craiova, in 2017, o parte din productia modelului Fiesta, pentru a reduce costurile in contextul pierderilor masive inregistrate de operatiunile europene ale companiei dupa scaderea puternica a vanzarilor auto de pe continent, potrivit unei informatii publicate de ziarul german Bild, care citeaza surse apropiate companiei. Mutarea va afecta aproximativ 1000 de angajati ai fabricii din Koln, potrivit Bild. Sunt vizati in principal salariatii din schimbul de noapte, care castiga mai mult decat colegii din celelalte ture. Ford a inregistrat anul trecut in Europa pierderi de 1,6 miliarde de dolari, fata de 1,75 miliarde de dolari in 2012, potrivit raportului financiar al grupului. Posibilul transfer partial al productiei modelului Fiesta de la Koln la Craiova este motivat in principal de costurile cu salariile, dar si cu energia.