Au fost aprobate investitiile pentru Portul Tulcea si construirea unui nou pod peste Dambovita
Data: 16-29 februarie 2020 2020
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivelor de investiţii „Dezvoltarea Portului Tulcea - Etapa I" şi, respectiv, a unui nou pod peste Dâmboviţa în judeţul Argeş. Anunţul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Valoarea investiţiei în ceea ce priveşte Portul Tulcea este de 64,2 milioane de lei, inclusiv TVA. „Prin realizarea lucrărilor se vor crea premisele pentru atragerea de investiţii private în Portul Tulcea şi creşterea traficului de mărfuri derulat prin port. Operarea navelor se va face în condiţii de siguranţă şi eficienţă. Prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii «Dezvoltarea Portului Tulcea - Etapa I» se vor putea accesa fonduri europene nerambursabile, disponibile prin POIM 2014 - 2020", se arată în Nota de fundamentare a actului normativ.
Legat de proiectul privind noul pod peste Dâmboviţa care va fi realizat în localitatea Podul Dâmboviţei (judeţul Argeş), ministrul interimar al Transporturilor a menţionat că Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru acest obiectiv de investiţii în valoare totală de 49,3 milioane de lei (peste 10 milioane de euro), bani din sume nerambursabile şi de la bugetul de stat. În Nota de fundamentare a Hotărârii de Guvern se arată că proiectul vizează realizarea unui pod nou în zona respectivă, care „va prelua traficul rutier desfăşurat pe podul existent la km 78+519 pe DN 73 (drum în curs de modernizare), denumit Podul Dâmboviţei sau Podul lui Brâncoveanu (...), un pod din zidărie din moloane de piatră, a cărui construcţie s-a finalizat în anul 1886 şi a fost declarat monument istoric, conform listei monumentelor istorice, aprobată prin Ordinul Ministrului Culturii şi Cultelor nr. 2361/2010". „Obiectivul de investiţii va fi parte integrantă din DN 73, încadrat şi ca drum european E 574, urmând să asigure o structură nouă, durabilă, în locul podului existent. (...) Realizarea obiectivului va conduce la creşterea siguranţei, fluenţei în trafic şi a confortului, prin evitarea desfăşurării circulaţiei pe structura existentă, pentru care nu se mai pot asigura parametrii necesari exploatării durabile în timp", conform aceluiaşi document.