CURIER LEGISLATIV
Data: 1-15 martie 2007
Odata cu intrarea în vigoare a Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2210/2006, la 31/01/2007, pot depune declaratii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta si altii decât contribuabilii mari, aflati în administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.
Pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta urmatoarele declaratii fiscale:
– Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat, cod 14.13.01.01/a;
– Declaratia rectificativa, cod 14.13.01.00/r;
– Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02;
– Declaratia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;
– Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s;
– Declaratia recapitulativa, cod 14.13.01.02/r;
– Decontul privind accizele, cod. 14.13.01.03;
– Decontul privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna, cod. 14.13.01.05;
– Situatia principalilor indicatori economico-financiari aferenti activitatii de jocuri de noroc.
Platitorii de impozite, taxe si contributii pot utiliza metoda de depunere a declaratiilor prin mijloace electronice de transmitere la distanta ca metoda alternativa de depunere a declaratiilor fiscale.
Pentru depunerea prin mijloace electronice a declaratiilor fiscale, contribuabilii utilizeaza serviciul existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. Completarea si transmiterea declaratiilor se fac în conformitate cu manualul de utilizare a serviciului „Depunere declaratii on-line“, publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
Data depunerii declaratiei fiscale este data înregistrarii acesteia pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, astfel cum a fost comunicata contribuabilului prin mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii declaratiei.
Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor prin mijloace electronice, contribuabilii au obligatia solicitarii certificatului digital de identificare a reprezentantului legal, denumit în continuare certificat digital.
2. Certificatul digital se elibereaza gratuit de catre Ministerul Finantelor Publice pe numele reprezentantului legal al contribuabilului si este valabil pe o perioada de 2 ani.
Certificatul digital pentru depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice este utilizat de catre contribuabil numai în relatia cu organul fiscal.
Solicitarea certificatului digital se face de catre contribuabil prin depunerea unei cereri la directia generala a finantelor publice judeteana sau la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, în a carei raza teritoriala contribuabilul îsi are domiciliul fiscal.
Modelul si continutul Cererii pentru obtinerea certificatului digital de identificare a reprezentantului legal sunt prevazute în anexa nr. 1.
Cererea se depune de catre reprezentantul legal al contribuabilului sau de catre persoana împuternicita de acesta, potrivit legii. La depunerea cererii se prezinta urmatoarele documente:
– actul de autorizare a functionarii contribuabilului, în original si copie;
– documentele de identitate ale reprezentantului legal, în original si copie;
– extras din registrul comertului care sa certifice persoanei calitatea de reprezentant legal, în original si copie.
(Continuare în numarul viitor)