Blitz
Data: 1-15 martie 2016
● Primul program de masterat de economie circulară din lume. Universitatea Cranfield din Marea Britanie a anunţat că va înfiinţa primul program de masterat de economie circulară din lume. Astfel, conducerea speră să contribuie la formarea „următoarei generaţii de experţi în sustenabilitate şi eficienţa resurselor", informează green-report.ro. Programul de masterat se va intitula Tehnologie, Informaţie şi Management pentru o Economie Circulară. Va cuprinde cursuri la sală şi webinarii, susţinute de ingineri experimentaţi şi specialişti în ştiinţa mediului. Universitatea îşi propune să faciliteze tranziţia spre o economie mai sustenabilă, în care materialele şi produsele sunt valorificate la maximum.
● Laborator de neuromarketing la ASE. La începutul lunii martie, la Academia de Studii Economice din Bucureşti a fost inaugurat oficial Laboratorul de Cercetare de Marketing, care include un Laborator de neuromarketing. La eveniment a avut loc prezentarea echipamentului de urmărire a retinei (Eye Tracking) cu care este dotat laboratorul. Echipamentul are rolul de a analiza informaţia captată şi de a o transforma în date concrete prin intermediul unui software modern, utilizat în cercetare de către companii internaţionale, pentru obţinerea de date relevante pentru industria publicităţii. Spre exemplu, cu ajutorul ochelarilor oferiţi subiecţilor, studenţii vor putea investiga cum funcţionează mintea unui posibil cumpărător, observând cu precizie la ce se uită aceştia şi ce anume îi interesează din ceea ce văd. Vor putea fi cercetaţi stimulii la care reacţionează privitorul, câtă atenţie este acordată mărcii, preţului, ambalajului, mesajului promoţional sau altor elemente dintr-o imagine sau ce anume derutează şi produce confuzie în timpul scanării vizuale. Aparatura a fost donată de Agenţia de Cooperare şi Coordonare Turcă - TİKA.
● Soluţii de business pentru companiile mari. Brother Central & Eastern Europe, reprezentanţa din România, a lansat pe piaţa locală prima gamă profesională de echipamente laser monocrom dedicată companiilor cu volume mari de imprimare, care au ca obiective creşterea productivităţii, eficientizarea costurilor şi un nivel ridicat de securitate a datelor. Noua gamă aduce, în premieră pentru piaţa din ţara noastră, oportunităţi de business datorită specificaţiilor superioare precum viteză de imprimare de 50 de pagini pe minut, toner de mare capacitate (20 000 de pagini), viteză de scanare de 50/100 ipm, capacitate de alimentare cu hârtie de până la 2650 de coli şi tehnologia NFC pentru autentificare şi imprimare/scanare mobilă. Brother a intrat relativ recent pe segmentul de 40 - 59 ppm, în care se încadrează noua gamă, această piaţă fiind una extrem de dinamică, cu creşteri de la sub 500 de unităţi pe an la peste 6000 de unităţi, în ultimii patru ani. Pe acest segment, compania îşi propune o cotă de piaţă de 18% - 19% la sfârşitul următorului an fiscal.