Blitz
Data: 1-15 martie 2024
● În proiect, patru noi poduri peste Prut. Șase oferte au fost depuse zilele trecute pentruproiectarea a patru noi poduri peste Prut, contracte a căror valoare însumată este de 1,61 milioane de lei, fără TVA, a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook. Cele patru poduri sunt: Stanca (România) - Costești (Republica Moldova), Bumbăta (România) - Leova (Republica Moldova), Fălciu (România) - Leca (Republica Moldova), Răducăneni (România) - Barboieni (Republica Moldova). „Valoarea însumată a celor patru contracte este de 1,61 milioane de lei (fără TVA), iar perioada contractuală pentru elaborarea fiecărui studiu de fezabilitate este de 12 luni. Finanțarea celor patru contracte este asigurată din venituri de la bugetul de stat", a precizat Cristian Pistol.
● Modernizarea podurilor dunărene continuă cu podul peste canalul Poarta Albă - Midia - Năvodari. O asociere de firme a fost desemnată câștigătoarea contractului în valoare de 21,43 milioane de lei (fără TVA) pentru reabilitarea podului peste canalul Poarta Albă - Midia - Năvodari (județul Constanța), a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook. Podul este situat pe DN22C, la km 38+002. „Asocierea Geiger Transilvania SRL - Pod-Proiect SRL a fost desemnată câștigătoarea contractului în valoare de 21,43 milioane de lei (fără TVA) în baza căruia va fi reabilitat acest pod", a notat Cristian Pistol. Durata contractului, finanțat prin fonduri europene nerambursabile, este de 15 luni, din care 4 luni pentru proiectare și 11 luni pentru execuția lucrărilor. Podul, construit în anul 1987, are o lungime de aproximativ 214 metri și necesită lucrări de reabilitare, atât la suprastructură, cât și la infrastructură.
(imagine) Sursă foto: CNAIR
● Sistem de auto-screening pentru pasageri și bagaje, testat într-un aeroport din SUA. Aeroportul Internațional Harry Reid din Las Vegas testează un sistem în care clienții împreună cu bagajele lor sunt verificați cu ajutorul unui sistem de auto-screening. Este vorba despre un tunel care folosește tehnica modernă pentru a-i scana pe oameni, dar și bagajele lor, fără intervenția unor angajați. Benzile de auto-screening au un ecran cu instrucțiuni în limba engleză. Echipamentul cu aspect futurist arată ca o mașină de imagistică prin rezonanță magnetică medicală și utilizează lumina ultravioletă pentru a distruge germenii. Pasagerii intră într-o cabină de sticlă unde se realizeză scanarea corpului. Tehnologia identifică toate lucrurile ascunse în buzunar, iar călătorii nu sunt nevoiți să-și scoată pantofii. Toată procedura ține, în medie, 10 minute, în timp ce la sistemul clasic este vorba despre aproximativ 30 de minute. Sistemul ar putea fi implementat și în alte aeroporturi, în funcție de rezultatele testului din SUA.