Ing. dipl. Nicoleta Ispas - SC "Dunarea" SA: "Cum era si este normal, participantii de pana acum la ancheta initiata de <> s-au ocupat de legile referitoare la activitatea economica. Fie in calitate de angajatori, fie in calitate de angajati, suntem cu totii interesati ca reglementarile privind economia sa creeze premisele unui mediu de afaceri favorabil, ca sursa a profitului, a unor venituri mai mari, inclusiv pentru salariati. Nu stiu de ce n-au fost luate in discutie si legile din sfera sociala. M-am hotarat sa scriu dupa ce am auzit spuse de nimeni altul decat de ministrul muncii ca aplicarea Legii nr. 19/2000, care se refera - cum bine se stie - in special la pensii si pensionari, ar duce in continuare la scaderea veniturilor reale pentru mai mult de jumatate din numarul total al pensionarilor. Cand s-a facut o asemenea constatare? |mi amintesc bine ca guvernantii, atat cei din perioada in care s-a adoptat legea respectiva, cat si cei care le-au urmat, au ridicat in slavi aceasta reglementare. Era dificil de prevazut ce urma sa se intample? Acum se are in vedere adoptarea unei legi privind recalcularea pensiilor. Foarte bine. Numai ca din moment ce ne-am fript o data <>. Avem nevoie de o noua lege a pensiilor, radical diferita de cele de pana acum, o lege care sa nu creeze si sa nu accentueze inegalitatile si inechitatile. Propun ca proiectul acestei legi sa fie supus dezbaterii publice. |ntrucat exista numerosi ingineri pensionari, iar cei activi vor iesi si ei - candva - la pensie, cred ca si AGIR trebuie sa se implice intr-o asemenea dezbatere publica, sa sintetizeze punctele noastre de vedere si sa le prezinte celor in drept."
Ing. dipl. Veronica Nistor - SC "Carmen" SA: "Se vorbeste foarte mult despre combaterea coruptiei si se face inca putin pentru a se trece de la declaratii la fapte. Consider ca nucleul dur al coruptiei si coruptilor il constituie achizitiile publice. E drept, pentru anumite categorii de bunuri s-au introdus licitatiile electronice, o modalitate de inlaturare a traficului de influenta, de blocare a unor jocuri de interese. <> nu este la respectivele produse, desi cum s-a vazut la unele licitatii electronice pentru <> s-au constatat numeroase ilegalitati. Marea problema o constituie lucrarile de amploare, investitiile considerabile, in special in infrastructura. Aici s-au dat si se dau principalele <>. Solutia este simpla: trebuie adoptata o lege a achizitiilor publice speciala pentru cele care depasesc o anumita suma, sa zicem 10 miliarde de lei. Nu trebuie sa inventam nimic in aceasta materie. Pur si simplu, putem sa <> legislatia UE in materie. Ar fi si operativ si benefic pentru modul in care se cheltuieste banul public."
Ing. dipl. Constantin Dinischiotu - SC "Turnu" SRL: "Am citit zilele trecute ca specialisti de peste hotare considera ca legislatia romaneasca in domeniul proprietatii intelectuale este una dintre cele mai bune din lume. Cu toate acestea, datele statistice atesta ca pirateria in materie de drepturi de proprietate intelectuala capata proportii din ce in ce mai mari. Or, statisticile nu pot sa cuprinda integral dimensiunile fenomenului. Acest fapt ridica o problema care este, deopotriva, de principiu si de ordin practic: cum este posibil sa existe legi bune, iar efectul lor sa fie modest, iar in unele cazuri nul? Dupa parerea mea, nu se poate vorbi despre legi bune cat timp acestea nu dau rezultatele scontate. O lege buna - inclusiv in domeniul atat de important si sensibil cum este protectia proprietatii intelectuale - este aceea care obliga la respectarea ei, atat prin sistemul institutional pe care il creeaza, cat si prin sanctiunile si stimulentele pe care le prevede. De aici, concluzia: se impune reexaminarea legii proprietatii intelectuale in sensul mentionat. Ar fi bine daca si noi, inginerii, am fi consultati pentru ca ne numaram printre principalele victime ale unor practici care nu pot fi eliminate decat prin domnia legii."
Ing. dipl. Victor Danielescu - SC "Astra" SA: "Ma alatur colegilor care - participand la ancheta initiata de <> - se pronunta pentru eliminarea, iar daca in unele cazuri nu este posibil, pentru restrangerea normativelor auxiliare la o serie de legi. Am in vedere normele de aplicare, precizarile, indrumarile, ordinele ministrilor etc. |n afara de faptul ca prin aceste acte normative auxiliare (adiacente) legislatia devine tot mai stufoasa si tot mai greu de insusit, exista nenumarate exemple cand prin astfel de reglementari suplimentare se introduc prevederi care contravin celor din legile respective. Practica judiciara este astfel ingreunata, iar riscul de a se face nedreptate creste. Iata motive in plus pentru simplificarea si asanarea legislatiei, astfel incat aceasta sa-si sporeasca rolul de ordonator al vietii economice si sociale."