Curent favorabil extinderii educatiei online la nivel international
Data: 16-31 martie 2011
Mai mult de trei sferturi dintre liderii de top la nivel mondial in domeniul educatiei considera ca tehnologia poate juca un rol major in modul de invatare al elevilor si de predare al profesorilor, potrivit unui studiu global comandat de Cisco, la care au participat 500 de factori de decizie din domeniul educatiei si al tehnologiei din 14 tari de pe 5 continente. Jumatate dintre respondenti au fost oficiali din institutii de invatamant gimnazial, iar cealalta jumatate a fost alcatuita din oficiali din licee si universitati.
Cercetarea releva ca profesorii din intreaga lume vad trei probleme in modul de invatare:
? Pregatirea elevilor si studentilor pentru a concura intr-o economie globala si contributia la asigurarea unui loc de munca dupa absolvire au fost mentionate de 83% dintre respondenti ca probleme cheie. Elevii si studentii de azi au nevoie de un program scolar de baza care sa le faciliteze intelegerea modului de utilizare a tehnologiei, pentru a deveni membri productivi ai fortei de munca a viitorului.
? 85% dintre educatori apreciaza ca tehnologia joaca un rol foarte important in modul de invatare.
? Necesitatea de programe scolare care sa permita elevilor si studentilor sa dezvolte abilitati de lucru in echipa si capacitati de invatare pe baza de proiect a fost mentionata de 86% dintre educatori.
Privind in perspectiva pe o perioada de 5 ani, 65% dintre oficialii din licee si universitati chestionati considera ca programele internationale online sunt o oportunitate majora pentru ei, deoarece acestea pot duce la crearea unui mare „organism“ virtual si pot imbogati oportunitatile de invatare prin diversificarea perspectivelor universitatilor, studentilor si expertilor.