Program de formare profesionala destinat femeilor mecanic de locomotiva
Data: 16-31 martie 2017
Grup Feroviar Român (GFR) a lansat un program inovator, parte a politicii grupului de formare profesională a resurselor umane. Programul, denumit Femei, mecanic de locomotivă: şanse egale în profesii feroviare, este dedicat pregătirii şi, ulterior, angajării în companie a femeilor pe postul de mecanic de locomotivă. „Acest program este primul dintr-o serie acțiuni inițiate de GFR pentru a deschide femeilor drumul către o meserie destinată, până acum, exclusiv bărbaților. Înainte să lansăm acest program, am avut o analiză detaliată a locurilor de muncă pe care GFR le poate oferi femeilor. Toate aceste posturi oferă salarii cu mult peste un salariu mediu pe economie. Programul este la început, ne vom concentra și pe colaborarea cu Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă. Vrem, de asemenea să găsim și alte soluții de finanțare a acestui program, dar, în cazul în care nu găsim, îl vom finanța noi singuri", a precizat Sorin Chinde, director general al Grup Feroviar Român.
Profesia de mecanic de locomotivă este una de nişă, iar obiectivul GFR este de a facilita femeilor accesul la această profesie, care poate fi una stabilă. Cursul de calificare se desfășoară pe durata a nouă luni, după care urmează un stagiu intern de şapte luni, prin intermediul căruia se vor obține diverse calificări. Salariul oferit variază între 2200 - 2500 lei, plus alte sporuri. Ne confruntăm cu o problemă în industria feroviară, aceea că găsim cu greu tineri dornici să lucreze în calea ferată. Se recrutează tot mai greu forță de muncă în acest domeniu, astfel că acest program vine în sprijinul pieței muncii. Programul dispune de un număr de 79 de locuri", a precizat Octavian Ionescu, director Resurse Umane, Grup Feroviar Român.
GFR este o companie cu capital românesc 100% privat și este lider național al transporturilor feroviare de produse petroliere. GFR exploatează un parc de 16.500 de vagoane și 380 locomotive și are 2700 de angajați. (Sursa: clubferoviar.ro)