S-a lansat Asociatia Romana pentru Combustibili Alternativi
Data: 16-31 martie 2022
Asociaţia Română pentru Combustibili Alternativi (ARCA) s-a constituit la 17 martie a.c., la iniţiativa mai multor organizaţii, pentru a răspunde unei necesităţi stringente de a umple vidul legislativ şi de a dezvolta noi standarde naţionale şi continentale în această perioadă de tranziţie către energia verde. Potrivit iniţiatorilor, noua organizaţie reprezintă interesele şi necesităţile producătorilor, furnizorilor, distribuitorilor, utilizatorilor şi transportatorilor de combustibili alternativi.
Combustibilii alternativi pentru care participanţii şi-au asumat eforturi comune pentru standarde aplicate inter-industrii, necesare unei foi de parcurs cu rezultatul reducerii totale a emisiilor de carbon, sunt gazul natural comprimat (GNC), gazul natural lichefiat (GNL) şi hidrogenul.
În acest sens, ARCA şi-a asumat misiunea de a gestiona tranziţia către aceste obiective prin dezvoltarea şi promovarea infrastructurii tehnico-legale, în colaborare cu instituţiile publice abilitate, de exploatare coerentă a combustibililor alternativi precum GNL, GNC, carburanţi biologici şi sintetici, etapă critică în evoluţia spre exploatarea hidrogenului, se precizează într-un comunicat. „Considerăm necesară înfiinţarea unei asociaţii care să asigure/asiste tranziţia către acest viitor, prin concentrarea eforturilor sale în domeniul combustibililor alternativi şi adoptarea acestora în limitele tolerabilităţii financiare, fără a pune presiune pe fluxurile financiare din industrii deja afectate de evenimente în plină desfăşurare la nivel global", a susţinut Paul Badea, preşedintele Asociaţiei Române pentru Mobilitate Sustenabilă (ARMS).
La rândul său, Alexandru Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), a precizat că gazul rămâne o soluţie mult mai puţin poluantă, care trebuie exploatată în tranziţia către soluţii non poluante sau cu influenţă NET 0 asupra mediului înconjurător. „Soluţia de tranziţie este evidentă, a fost evidentă foarte mult timp, dar este blocată de un cadru legal stufos care blochează inovaţia. Noi am pionierat utilizarea gazelor naturale în transporturi comerciale, în primul rând constrânşi de costurile operaţionale ridicate de variaţii în preţul barilului de petrol. Gazul a fost o soluţie la îndemână şi gazul rămâne o soluţie mult mai puţin poluantă, pe care astăzi trebuie să o exploatăm în tranziţia noastră certă către soluţii non poluante sau cu influenţă NET 0 asupra mediului înconjurător", a explicat Alexandru Ştefănescu.