Curier legislativ
Data: 1-15 aprilie 2004
Hotarare nr. 290/2004
din 04/03/2004
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 238, din 18/03/2004
Am selectat pentru dumneavoastra cateva dintre cele mai importante modificari si completari aduse H.G. nr. 247/2003.
- Nu au obligatia infiintarii registrului misiunile diplomatice, oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si reprezentantele din Romania ale persoanelor juridice straine pentru perioadele in care contractele individuale de munca incheiate cu cetatenii romani se inregistreaza la Inspectoratul Teritorial de Munca al Municipiului Bucuresti.
- Obligatia angajatorului de a inregistra registrul de evidenta a salariatilor in termen de 10 zile lucratoare de la data inceperii activitatii a fost inlocuita cu obligatia angajatorului de a inregistra registrul, cel mai tarziu la data incheierii primului contract individual de munca.
- Fiecare operatiune efectuata in registru va fi certificata, prin semnatura si stampila, de catre o persoana numita prin act administrativ de catre angajator sau de catre reprezentantul legal al acestuia.
- Registrele si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in locuri care sa asigure securitatea datelor si sa indeplineasca conditiile necesare pentru pastrarea lor indelungata si corespunzatoare.
- Prevederea care dadea dreptul inspectorului de munca de a retine registrul pentru o perioada de maximum 10 zile lucratoare in vederea verificarii completarii corecte a acestuia a fost abrogata.
- Tipizatul registrului de evidenta a salariatilor a fost modificat.
Incepand cu data intrarii in vigoare a hotararii nr. 290/2004, registrele generale de evidenta a salariatilor se vor inregistra si completa cu respectarea prevederilor acesteia.
Inscrierile deja efectuate in registrele existente isi mentin valabilitatea, urmand ca de la data intrarii in vigoare a HG 290/2004, in coloana 10 "Ocupatia (functia si/sau meseria)" sa se inscrie si codul C.O.R. corespunzator functiei/meseriei respective, in coloana 13 sa se completeze si temeiul legal al incetarii contractului individual de munca, iar in coloana 14, in loc de "Temeiul legal al incetarii contractului", sa se completeze "Numele, prenumele si semnatura persoanei care face inscrierea".
Ministerul Finantelor Publice
Ordin nr. 376/2004
din 08/03/2004
privind stabilirea categoriilor de obligatii fiscale pentru care organul fiscal transmite contribuabililor, prin posta, formularele de declaratii
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 250, din 22/03/2004
Pentru indeplinirea obligatiei de declarare a veniturilor realizate in anul fiscal 2003, organul fiscal va transmite catre contribuabili - persoane fizice un pachet informational continand urmatoarele: formularul 200 "Declaratie de venit global", cod 14.13.01.13; formularul 202 "Declaratie speciala privind veniturile din activitati independente", cod 14.13.01.13/4; formularul 203 "Declaratie speciala privind veniturile din cedarea folosintei bunurilor", cod 14.13.01.13/3; Ghidul pentru completarea si depunerea declaratiilor de venit pentru anul 2003; scrisoarea adresata contribuabililor, semnata de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala; plicul "CR", destinat transmiterii declaratiilor de venit de catre contribuabili.