Noutati editoriale Iacob I. Voia MANAGEMENTUL CUNOASTERII Editura Sudura, Timisoara, 2006, 114 pag.
Data: 1-15 aprilie 2007
Cartea prezinta problematica managementului cunoasterii (MC) in viziunea autorului.
Astfel, pornind de la conceptul Societatea Cunoasterii, caracterizata prin resursa de baza cunoasterea, se impune necesitatea gospodaririi acestei resurse a secolului XXI, la fel sau mai bine decât resursele clasice: pamântul, capitalul, munca – cu alte cuvinte insusi subiectul cartii de fata.
Sunt analizate in continuare conceptele de baza, definitiile reprezentative si se evidentiaza atentia acordata problemei in cadrul programelor de cercetare ale Uniunii Europene.
Ca problematica recenta, in curs de dezvoltare, modelele MC dezvoltate de cercetatori si de firmele care l-au implementat deja efectiv, fac obiectul unui capitol distinct.
O serie de date statistice prezentate, la nivelul firmelor de top din Europa, privind perceptia asupra MC, sustin eficienta aplicarii in procesele de afaceri.
Urmatoarele capitole dezvolta problema implementarii MC in organizatii si care este tratata pornind de la orientarea strategica a firmei, a dezvoltarii motivatiei si in final a celor mai bune practici si unelte specifice. In acest context analiza proceselor nucleu ale MC este dezvoltata explicit.
O sinteza si problematica dezvoltarii in continuare, cu obiectivul de incadrare in procesele normale de afaceri ca o activitate obisnuita, incheie lucrarea, cu specificarea ca acest domeniu reprezinta si o directie de realizare profesionala deosebita pentru tinerii aflati la inceputul carierei, dar nu numai.
Consider cartea o consolidare a interpretarii MC adresata comunitatii ingineresti de catre un reprezentant doctor inginer, membru AGIR, cu har de a scrie.