SICAP - noua platforma pentru achizitiile publice
Data: 1-15 aprilie 2018
În luna aprilie fost lansat oficial Sistemul Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfășurare al Achizițiilor Publice - SICAP. Potrivit Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), implementarea acestuia a avut ca fundament faptul că vechiul Sistem Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) a ajuns la un grad de utilizare care nu mai era în concordanţă cu propria capacitate tehnologică. De asemenea, s-a ţinut cont şi de faptul că au trecut zece ani de când aplicația SEAP a fost dată în funcţiune, perioadă în care au avut loc nenumărate modificări ce au ajuns cu mult peste capacitatea admisă prin proiectarea vechii platforme. Mai mult, interfaţa, ergonomia, flexibilitatea vechii aplicaţii SEAP sunt rămase mult în urmă faţă de cerinţele aplicaţiei actuale, în special pe achiziţii directe, extrem de folosite de utilizatorii sistemului, iar dimensionarea şi încărcarea de la nivelul anului 2006 nu mai sunt în concordanţă cu nevoile actuale ale utilizatorilor.
„La nivel tehnic, arhitectura acestei aplicaţii are la bază cele mai noi tehnologii IT, soluţia implementată este una flexibilă şi cu mecanisme facile de redundanţă şi backup, fiind coroborată cu soluţia de stocare de înaltă performanţă şi cu echipamente inteligente de comunicaţii, toate acestea reprezentând elementele de bază în asigurarea unui mediu tehnologic performant, necesar rulării funcţionalităţilor", a declarat Liviu Stoica, preşedintele Agenţiei pentru Agenda Digitală a României (AADR).
Proiectul SICAP a inclus şi o componentă de amenajare a DataCenter-ului AADR, fiind vorba despre o cameră tehnică modernă, la cele mai înalte standarde, obţinându-se astfel unul dintre cele mai bine dotate centre de date din cadrul instituţiilor publice din Bucureşti.