Curier legislativ
Data: 16-30 aprilie 2005
Ordin nr. 48/2005 din 17/03/2005 privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 pentru sustinerea accesului microIntreprinderilor si a Intreprinderilor mici la servicii de instruire si consultanta
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 287, din 06/04/2005
Actul a intrat in vigoare la data de 6 aprilie 2005
Acest Program national multianual urmareste dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoasterea si gestionarea optima a resurselor, In vederea adaptarii rapide la rigorile determinate de globalizarea pietelor si integrarea României In Uniunea Europeana; Imbunatatirea performantelor economice si tehnice ale Intreprinderilor, prin cresterea gradului de pregatire a personalului acestora si utilizarea serviciilor specializate de instruire si consultanta; promovarea investitiilor In productie si servicii prin cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare.
Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2005 este de 20 miliarde lei, defalcat astfel: 19,6 miliarde lei pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile beneficiarilor eligibili; 0,4 miliarde lei pentru acoperirea cheltuielilor de implementare si promovare a Programului (cheltuieli materiale si servicii).
Pot beneficia de prevederile Programului Intreprinderile care Indeplinesc cumulativ, la data solicitarii, urmatoarele criterii de eligibilitate: a) sunt definite conform art. 2 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea Infiintarii si dezvoltarii Intreprinderilor mici si mijlocii; b) au capital social integral privat; c) la data depunerii solicitarii au cel putin un an de la Infiintare; d) au cifra de afaceri anuala pâna la echivalentul In lei a 8 milioane euro sau au un rezultat anual contabil al bilantului contabil care nu depaseste echivalentul In lei a 5 milioane euro; e) au numarul mediu scriptic anual de personal mai mare de 1 pâna la 49 (inclusiv); f) respecta criteriul de independenta, astfel cum este definit In art. 3 alin. (2) din Legea nr. 346/2004; g) nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale; h) desfasoara activitati de productie de bunuri si/sau servicii.
Nu sunt beneficiari eligibili: societatile bancare, societatile de asigurare si reasigurare, societatile de administrare a fondurilor financiare de investitii, societatile de valori mobiliare, Intreprinderile cu activitate principala de comert (cod CAEN 50, 51, 521-526), activitati de intermedieri financiare (cod CAEN 65, 66), activitati auxiliare intermedierilor financiare (cod CAEN 67), tranzactii imobiliare (cod CAEN 70), Inchirierea masinilor si echipamentelor, fara operator, si a bunurilor personale si gospodaresti (cod CAEN 71), activitati juridice, de contabilitate si revizie contabila, consultanta In domeniul fiscal; activitati de studii de piata si de sondaj; consultanta pentru afaceri si management (cod CAEN 741), selectia si plasarea fortei de munca (cod CAEN 745), activitati de investigatie si protectie a bunurilor si persoanelor (cod CAEN 746), activitati ale centrelor de intermediere telefonica (cod CAEN 7486), alte activitati prestate In principal Intreprinderilor (cod CAEN 7487), precum si furnizorii de instruire si/sau consultanta pentru afaceri si management.
Prin Program se sustin, prin alocatie financiara nerambursabila, urmatoarele categorii de servicii: a) instruirea personalului microIntreprinderilor si Intreprinderilor mici având functii de decizie si/sau de executie, pe tematici prioritare: management (inclusiv managementul calitatii si managementul financiar), marketing, strategie si planificare, surse si metode de finantare a investitiilor si In alte domenii prioritare pentru desfasurarea activitatii Intreprinderii; b) consultanta acordata microIntreprinderilor si Intreprinderilor mici eligibile, pentru elaborarea planurilor de afaceri si de marketing, accesarea surselor de finantare, consultanta In domeniul sistemelor de standardizare, certificare a calitatii conform normelor Uniunii Europene.
Consultanta pentru accesarea surselor de finantare consta In elaborarea si completarea documentatiei necesare obtinerii unei finantari si trebuie sa se faca dovada depunerii acesteia la banca/alta sursa de finantare.
Valoarea alocatiei financiare nerambursabile acordate beneficiarilor selectati Insumeaza 60% din valoarea fiecarei cheltuieli eligibile efectuate (exclusiv T.V.A.), dar nu mai mult de 100 milioane lei, pentru un beneficiar, fara sa depaseasca plafoanele maxime prevazute In anexa nr. 1 la prezenta procedura. Fiecare beneficiar poate obtine pe parcursul a 2 ani consecutivi o alocatie financiara nerambursabila totala de maximum 100 milioane lei In cadrul Programului.
Orice solicitant trebuie sa obtina un acord de principiu al finantarii In cadrul Programului Inainte de a beneficia de serviciile de instruire si consultanta prevazute. Astfel, solicitantul va completa si va transmite la Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC) o cerere-tip de acord de principiu pentru finantare. Aceasta, completata si Insotita de documentele justificative, va fi transmisa prin posta sau prin curier la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - Program pentru sustinerea accesului microIntreprinderilor si Intreprinderilor mici la servicii de instruire si consultanta din cadrul ANIMMC, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, Bucuresti, cod postal 040263. Cererea-tip de acord de principiu pentru finantare poate fi procurata de la sediul ANIMMC, fiind disponibila si pe pagina de Internet la adresa: www.animmc.ro. Cererea-tip de acord de principiu pentru finantare, completata, Insotita de documentele justificative, va fi Inregistrata la UIP - ANIMMC In Registrul special al Programului, mentionându-se data, ora si numarul de Inregistrare a cererii.
Alocatia financiara nerambursabila va fi acordata solicitantilor care au fost selectati, dupa efectuarea de catre furnizori a serviciului/serviciilor eligibil/eligibile si dupa plata catre acestia a cheltuielilor eligibile aferente, In conformitate cu notificarea privind acordul de principiu pentru finantare.
Acordarea alocatiei financiare nerambursabile se face pe baza unei cereri-tip de eliberare a alocatiei financiare nerambursabile, prevazuta In anexa nr. 4 la prezenta procedura, pe care solicitantul selectat trebuie sa o transmita la ANIMMC prin posta sau curier, Insotita de documente justificative.
Termenul limita pentru depunerea cererii-tip de eliberare a alocatiei nerambursabile, completata, este data de 21 noiembrie a anului bugetar In curs.
Documentele justificative depuse de catre solicitanti In cadrul Programului sunt confidentiale, membrii UIP având obligatia de a nu dezvalui informatii mentionate In acestea catre terte persoane.
|n cazul in care ati obtinut alocatia financiara, in contractul de servicii cu organizatorul instruirii se vor preciza perioada de desfasurare a instruirii, tematica cursurilor, precum si numarul persoanelor ce vor beneficia de servicii de instruire.