Gara de Nord va fi legata de Gara Obor si de Gara de Sud printr-un tunel
Data: 16 - 30 aprilie 2012
Gara de Nord va fi legata de Gara Obor si Gara de Sud printr-un tunel, lucrare care va fi realizata in baza unui memorandum de colaborare incheiat intre ministerele Transporturilor din Romania si Belgia, cu privire la cooperarea in domeniul lucrarilor de infrastructura pentru modernizarea, reabilitarea si extinderea infrastructurii de transport in zona Bucuresti. Potrivit reprezentantilor Executivului, „se asigura, astfel, cadrul juridic intre ministerele transporturilor din cele doua state pentru cooperarea in regim de parteneriat public-public direct si prin intermediul companiilor sub autoritate, din domeniul infrastructurii din zona Bucuresti. Lucrarile vor include complexul Gara de Nord, cea mai importanta statie de cale ferata din cadrul sectoarelor romanesti ale coridoarelor pan-europene de transport feroviar IV si IX. Zona Bucuresti va include toate echipamentele, facilitatile si elementele de infrastructura care corespund unei statii de cale ferata moderne, cu scopul de a simplifica si fluidiza traficul feroviar de la Chitila la Gara Bucuresti Progresul, legatura prin tunel spre Gara Obor si legatura prin tunel spre Gara de Sud, cu scopul de a transforma Gara de Nord dintr-o statie capat de linie intr-o conexiune directa“.
Ministerele de profil din Romania si Belgia vor contribui in mod direct cu suport executiv, tehnic si administrativ la implementarea acestui proiect, sprijinindu-se reciproc si asigurand schimbul de informatii necesar. Prin eforturi comune, ministerele vor sprijini societatile aflate in subordinea lor in accesarea de fonduri, cu scopul de a implementa memorandumul de intelegere, prin realizarea unei cereri de fonduri de la institutiile financiare internationale si prin crearea de valoare adaugata din terenurile care apartin statiilor de cale ferata.