Conferinta SEE Upstream 2014, a VI-a editie
Data: 16 - 30 aprilie 2014
Complexa industrie petroliera include o serie de activitati succesive extrem de variate. In mod conventional, acestea au fost impartite in doua mari categorii: din amonte (upstream) si din aval (downstream). Lucrarile/activitatile din amonte (prospectiune, explorare, foraj, exploatare s.a.) au avut si au un rol esential in descoperirea si valorificarea zacamintelor de hidrocarburi pe plan mondial, precum si in tara noastra.
Industry Media Vector impreuna cu Petroleum Club of Romania organizeaza, de mai multi ani, conferinte dedicate activitatilor upstream si downstream. In perioada 2 - 3 aprilie a.c. s-a desfasurat a VI-a editie a Conferintei si expozitiei de profil SEE Upstream 2014, eveniment dedicat tehnologiilor onshore si offshore in regiunea Marii Negre. In prima parte a manifestarii, un panel alcatuit din 6 specialisti a pus in discutie rolul Romaniei in regiunea Marii Negre: evolutii si perspective fata de evaluari si probleme pentru industria de petrol si gaze. Discutia, moderata de Andrew Costin, presedintele Petroleum Club of Romania, s-a referit la aspectele geologice ale resurselor conventionale si neconventionale (Bogdan Popescu, general manager, Zeta Petroleum Romania), aspectele juridice legate de punerea in valoarea a acestora (Laurentiu Pachiu, managing partner, Pachiu si asociatii), ajungand pana la implicatiile recentelor evenimente din Ucraina asupra acestor activitati in zona (Eugenia Gusilov, director, Romania Energy Center).
Partea a doua, la care au fost inscrise 14 prezentari, s-a referit la incercarile si oportunitatile la care sunt expuse astazi explorarea si exploatarea resurselor conventionale si neconventionale de petrol si gaze, precum si la solutiile inovatoare, tehnologii si echipamente deosebite elaborate pentru sectorul amonte al industriei petroliere. Contributii interesante au adus Gehrig Schultz (CEO, Prospectiuni SA), care s-a referit la modalitatile de abordare a activitatii de prospectiune geofizica in vremuri tulburi, si Justus Kay (marketing manager al Continental Europe, Schlumberger), care a prezentat problemele pe care le ridica activitatea de explorare pentru hidrocarburi in zonele adanci ale Marii Negre.