Utilizarea smartphone-ului, spre toate azimuturile
Data: 16 – 30 aprilie 2016
Majoritatea românilor deţinători de smartphone (89%) utilizează device-ul în special acasă, iar momentul zilei în care aceste dispozitive sunt folosite cel mai mult este seara, când oamenii se întorc de la serviciu şi se relaxează, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions, prezentat cu prilejul forumului Mobifest. Totodată, numărul de activităţi diferite pe care utilizatorii le realizează pe smartphone cel puţin o dată pe zi a crescut de la 8 în 2014 la 9 în 2016. Cele mai comune utilizări ale telefonului, exceptând vorbitul şi trimisul sms-urilor, sunt accesarea site-urilor web (87% dintre deţinătorii de smartphone practică această activitate zilnic în 2016, faţă de 68% în 2014), a reţelelor sociale (85% în 2016 vs. 64% în 2014) şi a e-mailului (79% în 2016 vs. 65% în 2014). De asemenea, românii folosesc smartphone-ul pentru a vorbi pe chat, pentru a realiza şi edita poze, pentru a se juca sau pentru a asculta muzică. În ceea ce priveşte conţinutul video, 82% dintre utilizatorii de smartphone urmăresc videoclipuri pe telefoanele lor. Dintre aceştia, 66% preferă să le vadă pe site-urile online, iar 55% prin diferite aplicaţii precum YouTube, Facebook, Instagram, 9GAG şi Snapchat.
Cercetarea atestă că cei intervievaţi obişnuiesc să folosească telefonul inteligent atunci când privesc la televizor (68%), manâncă singuri (60%), ascultă radio (54%), folosesc Internetul pe PC/laptop/tabletă (51%) sau când citesc o carte sau un ziar în format fizic (19%). Mai mult, aceste medii îi pot determina să caute mai multe informaţii pe smartphone, cele mai convingătoare canale în acest sens fiind TV-ul (48% dintre utilizatorii de smartphone au căutat cel puţin o dată informaţii pe acest dispozitiv în urma vizionării unui lucru interesant la TV) şi Internetul (46%). Studiul mai relevă că smartphone-ul a devenit o sursă de informare pentru consumatorii români, 92% dintre utilizatori căutând pe acest dispozitiv cel puţin o dată informaţii despre un produs, înainte de a-l cumpăra. Principalele informaţii de care sunt interesaţi sunt lega-te de preţ, caracteristici detaliate despre produs şi păreri ale altor consumatori despre acesta. În plus, 34% dintre deţinătorii de smartphone afir-mă că fac achiziţii săptămânal prin intermediul telefonului.
Cercetarea a fost realizată online de iSense Solutions, special pentru Mobifest, pe un eşantion de 1029 respondenţi. Realizatorii studiului precizează că datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, iar rezultatele au un grad de eroare de +/-3,06%, la un nivel de încredere de 95%.