TUR DE ORIZONT
Data: 1-15 mai 2011
Statie de tramvai intermodala pe Podul Basarab
CFR SA si Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) vor realiza o statie intermodala in zona Garii Basarab, respectiv o statie de tramvai pe Podul Basarab care va fi echipata cu lifturi, scari si trotuare rulante de acces spre Gara de Nord. CFR SA va pune la dispozitie terenul necesar realizarii lucrarii, precum si planurile de arhitectura, planurile privind instalatiile electrice si mecanice, precum si alte studii si planuri tehnice pe care le detine compania. PMB va finanta si executa lucrarile pentru statia de tramvai, constructia copertinelor din zonele Grivita si Basarab, precum si pentru instalarea lifturilor, a scarilor rulante si a trotuarelor rulante spre Gara de Nord. Totodata, acordul intre cele doua entitati va stabili asigurarea utilitatilor pentru noile obiective si lucrarile necesare la infrastructura si suprastructura caii ferate si a retelei de contact a acesteia, care vor fi finantate si executate tot de PMB.
Pretul electricitatii s-ar putea dubla in 7 – 8 ani
Pretul energiei electrice s-ar putea dubla in 7 – 8 ani, fiind posibila chiar o majorare mai mare, din cauza costurilor implicate de schemele de sprijin pentru energii regenerabile si a eforturilor producatorilor de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera, potrivit reprezentantilor Asociatiei Furnizorilor de Energie Electrica din Romania (AFEER). „Pretul ar putea creste cu 40 – 60 euro in 7 – 8 ani, de la un nivel de 40 euro pe MWh in prezent, ca urmare a costurilor privind certificatele verzi, a bonusurilor pentru energia produsa in cogenerare si a achizitiei certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera“, a declarat, la un eveniment de specialitate, presedintele AFEER, Ion Lungu. El a adaugat ca nu pot fi emise previziuni clare privind pretul energiei, dar ca trebuie tras un semnal de alarma ca energia nepoluanta este scumpa.
Propuneri privind infrastructura necesara masinilor electrice
Renault Romania a elaborat, impreuna cu companiile de furnizare a energiei, un proiect privind realizarea infrastructurii necesare vehiculelor electrice, acesta urmand sa fie propus primariilor din orasele cu peste 100 000 de locuitori. Potrivit directorului marcii Renault in Romania, Dora Pasare, proiectul propune incurajarea utilizarii vehiculului electric in localitatile respective prin punerea la punct a unor infrastructuri specifice. Ea a spus ca proiectul va fi finalizat in iunie, cand va fi transmis autoritatilor. In cazul in care municipalitatea orasului doreste sa se implice in program va incheia contracte cu furnizorii de energie, care vor asigura, pe langa electricitate, sistemele de incarcare. Din infrastructura de alimentare a masinilor electrice vor face parte statiile Quick Drop, unde bateria automobilului poate fi inlocuita cu una incarcata, bornele de incarcare rapida, unde posesorul de vehicul electric va putea alimenta acumulatorii in cateva zeci de minute si sistemele Wall Box, care pot fi instalate si la domiciliul clientului, caz in care timpii de incarcare cresc cu pana la opt ore. De asemenea, va exista posibilitatea incarcarii la o priza domestica, insa reprezentantii Renault nu recomanda aceasta metoda din cauza unor posibile suprasolicitari a instalatiei electrice si a timpilor indelungati de alimentare.
Alte articole

