A fost adoptata Strategia educatiei si formarii profesionale din Romania pentru intervalul 2016 - 2020
Data: 1-15 mai 2016 2016
Guvernul a adoptat Strategia educaţiei şi formării profesionale din România pentru perioada 2016 - 2020, prin care se urmăreşte adaptarea programelor în domeniu la tendinţele de pe piaţa muncii, astfel încât să răspundă priorităţilor de dezvoltare economică şi socială naţională.
Actul normativ stabileşte patru obiective specifice, cu ţinte strategice şi direcţii de acţiune concrete:
Obiectivul strategic 1: Îmbunătăţirea relevanţei sistemelor de formare profesională pentru piaţa muncii, având ca ţintă: creşterea ratei de ocupare a tinerilor între 20 şi 34 de ani necuprinşi în forme de educaţie şi formare la 63% până în 2020 (faţă de 57,2% în 2014);
Obiectivul strategic 2: Creşterea participării şi facilitarea accesului la programele de formare profesională, având ca ţinte strategice: ● creşterea ponderii elevilor cuprinşi în învăţământul liceal tehnologic şi în învăţământul profesional la 60% în 2020 (faţă de 49,8% în 2014) şi ● creşterea ratei de participare a adulţilor la învăţământul pe tot parcursul vieţii la 10% în 2020 (de la 1,5% în 2014);
Obiectivul strategic 3: Îmbunătăţirea calităţii formării profesionale, având ca ţinte: ● reducerea ratei abandonului şcolar din învăţământul liceal tehnologic şi învăţământul profesional la 2% în 2020 (de la 4,2% în 2014); ● creşterea ratei de promovare a examenului de bacalaureat în rândul absolvenţilor învăţământului liceal tehnologic la 60% în 2020 (de la 45% în 2014);
Obiectivul strategic 4: Dezvoltarea inovării şi cooperării naţionale şi internaţionale în domeniul formării profesionale, având ca ţinte strategice: ● creşterea numărului total de elevi implicaţi în programe de inovare şi dezvoltare a spiritului antreprenorial la 50 000 în 2020 (de la 40 000 în 2014); ● creşterea numărului total de elevi implicaţi în programe de mobilitate internaţională la 4600 în 2020 (de la 2800 în 2014).
Măsurile propuse în cadrul Strategiei urmăresc adaptarea planurilor de acţiune sectoriale pentru formare profesională la cerinţele pieţei muncii, crearea de reţele parteneriale între şcoli pe domenii specifice de formare profesională şi stimularea parteneriatelor public-privat printr-o implicare activă a firmelor şi furnizorilor de formare profesională în procesele de reînnoire şi inovare curriculară şi în definirea competenţelor şi a calificărilor relevante pentru integrarea pe piaţa forţei de muncă.