TÂRGUL NATIONAL COOPERATIST TINCOOP 2006
Data: 1-15 iulie 2006
În intervalul 31 mai-4 iunie 2006, Agentia Nationala pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie a organizat la Bucuresti, în cadrul Complexului Expozitional ROMEXPO, cea de a doua editie a Târgului National Cooperatist – TINCOOP, pentru sustinerea dezvoltarii si promovarii activitatilor cooperatiste.
TINCOOP 2006 si-a propus sustinerea societatilor cooperative, promovarea spiritului antreprenorial, stimularea dezvoltarii afacerilor, precum si cresterea numarului de locuri de munca din domeniul cooperatist, prin promovarea produselor, serviciilor si a altor oportunitati de afaceri ale cooperatiei pe pietele nationale si internationale, pentru îmbunatatirea performantelor economice si tehnice ale societatilor cooperative.
Conducerea ANIMMC a dorit ca si aceasta a doua editie a TINCOOP sa fie o reuniune interactiva, care sa faciliteze contacte si dialoguri directe între reprezentantii societatilor cooperative si cei ai mediului de afaceri. Totodata a urmarit îmbunatatirea accesului participantilor la informatii de piata si la acordarea de consultanta în vederea valorificarii optime a acestor informatii, precum si stimularea dezvoltarii afacerilor, cresterea numarului societatilor cooperative de succes si dezvoltarea aptitudinilor si culturii antreprenoriale.
Presedintele ANIMMC, domnul Eugen Ovidiu Chirovici, considera ca „în perspectiva integrarii României în structurile Uniunii Europene, si cooperatia va trebui sa raspunda exigentelor, schimbarilor si provocarilor mediului economic actual, astfel încât societatile cooperative sa devina cât mai performante si competitive“.
La eveniment au participat peste 100 de firme, societati cooperative si asociatii ale acestora, CENTROCOOP, UCECOM, CREDITCOOP, institutii bancare, Fondul National de Garantare pentru IMM, firme de consultanta si mediatizare.
Gama de produse prezentate a fost de o mare varietate, incluzând produse din lemn si mic mobilier, articole de artizanat si arta populara, confectii textile, confectii metalice, sticlarie si produse de decoratiuni interioare, produse alimentare.
Pe toata perioada de desfasurare a târgului au avut loc seminarii, mese rotunde interactive, în cadrul carora au fost prezentate programele de sustinere financiara si de pregatire antreprenoriala.
Subliniind importanta sectorului cooperatist, presedintele ANIMMC, domnul Eugen Ovidiu Chirovici, considera ca „în esenta, cooperatia reuneste trei valori fundamentale, pe care trebuie sa le respectam: proprietatea privata, initiativa libera si democratia în forma ei economica. Adica libertatea de asociere, raporturile de munca civilizate si dreptul de a se autodetermina si de a se conduce“.