Dacia, un succes de „cursa lunga“
Data: 16 - 31 iulie 2014
Datele statistice referitoare la rezultatele economice pe primul semestru din 2014 confirma si reconfirma succesul constant al brandului romanesc reprezentat de automobilele Dacia. De peste un deceniu, fabrica din Mioveni se inscrie in randurile constructorilor de automobile europeni cu performante demne de toata atentia. Explicatia principala consta in mentinerea unui raport favorabil calitate/pret, ceea ce conteaza foarte mult pe o piata caracterizata printr-o concurenta tot mai acerba. Chiar si in perioada de varf a crizei globale, in conditiile unei contractii dramatice a pietei auto, Dacia nu numai ca s-a mentinut „pe linia de plutire“, ci si-a majorat vanzarile.
Este interesant de remarcat ca cele mai mari sporuri s-au inregistrat in Franta, unde alte produse ale companiei Renault intra inevitabil in concurenta cu Dacia. Astfel, inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Franta au crescut, in primele sase luni din 2014, cu 30,4%, ajungand la 58 582 unitati. Este cel mai puternic avans pe ansamblul marcilor auto cu vanzari semnificative. Cota de piata a brandului romanesc a urcat de la 4,82% in intervalul ianuarie - iunie 2013 la 6,11% in perioada similara din acest an.
Nu mai putin important este faptul ca inmatricularile Dacia au crescut, in Marea Britanie, cu 85,5% in perioada de referinta. Sigur, acest spor se cere raportat la termenul de referinta. In 2013, cota de piata pe primele sase luni a fost de 0,6% in Marea Britanie. In prima jumatate a anului 2014, s-a ajuns la vanzarea a 12 976 de autoturisme, fata de circa 7000 in intervalul ianuarie - iunie 2013. Importanta este, deci, tendinta care se manifesta intre cele doua repere temporale. Pe o piata deosebit de exigenta, Dacia se afirma cu autoritatea performantelor in materie de calitate si pret.
Pe o alta piata deosebit de exigenta, cea a Germaniei, inmatricularile de autoturisme Dacia noi au crescut in prima jumatate a anului cu 9,5%, respectiv la 25 706 unitati, sporul fiind de patru ori mai rapid decat pe ansamblul acestei piete.
La nivel global, vanzarile de automobile Dacia s-au majorat in primele sase luni ale anului cu 24%, ceea ce inseamna 263 110 unitati. Cum s-a vazut, ponderea cea mai mare o are exportul, inca o dovada ca marca romaneasca si-a castigat un bun renume nu numai in Europa (dat fiind faptul ca se exporta si pe alte continente, bunaoara America de Sud si Africa), iar perspectivele, bazate nu numai pe tendintele amintite, ci si pe comenzi, arata ca avem de-a face cu un succes de „cursa lunga“.