A IX-a editie a workshop-ului „Informarea si educarea consumatorului roman in spatiul european“
Data: 16-31 martie 2018
La 14 martie a.c., în ziua premergătoare celei de 15 martie - Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, la Facultatea de Management Marketing în Afaceri Economice (FMMAE) Râmnicu Vâlcea din cadrul Universităţii Constantin Brâncoveanu din Pitești s-a desfăşurat workshop-ul cu tema Informarea şi educarea consumatorului român în spaţiul european (ediţia a IX-a). Acest eveniment a fost organizat de cadre didactice de la Facultatea de Management Marketing în Afaceri Economice Râmnicu Vâlcea - Centrul de Turism şi Dezvoltare Durabilă al FMMAE, în parteneriat cu reprezentanții Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Vâlcea și Asociației Generale a Inginerilor din România - Sucursala Vâlcea, fiind coordonat de un colectiv alcătuit din prof. univ. dr. ing. Alexandrina Sîrbu, conf. univ. dr. Carmen Maria Iordache, comisar şef adjunct Daniela Elena Mielă, comisar superior Cristina Tătaru şi lector univ. dr. Iuliana Cebuc.
Manifestarea a fost dedicată informării şi educării tinerilor consumatori, fiind adresată, cu precădere, studenților de la programul de studii Economia Comerțului Turismului și Serviciilor (ECTS).
Dezbaterile atelierului au debutat pe tema centrală abordată la nivel național și internațional în anul 2017, şi anume Drepturile consumatorului în era digitală - Crearea unei piețe online echitabilă și sigură.
Reprezentanții CJPC Vâlcea, Daniela Mielă și Cristina Tătaru, au prezentat cele mai recente informații de interes, din legislația națională armonizată cu reglementările europene, privind comerțul electronic. S-a pus accent pe bunele practici aplicabile în comerțul online, în dezbatere analizându-se comparativ cu tehnicile folosite în comerțul clasic. Pornind de la situații concrete, reclamațiile soluționate sau experiențele proprii ale participanților la atelierul de lucru, s-au efectuat studii de caz referitoare la comerțul online de servicii și de bunuri în spațiul european.
Ca o concluzie, s-a observat că numărul utilizatorilor de comerț online a crescut considerabil, iar interesul tinerilor a crescut semnificativ din perspectiva informării și exercitării drepturilor lor în calitate de consumatori europeni de produse comercializate online.