PLENARA CONSILIULUI AGIR
Data: 16-31 ianuarie 2008
In ziua de 18 ianuarie a.c., la sediul central al Asociatiei s-au desfasurat lucrarile Plenarei Consiliului AGIR (precedata de o sedinta a Biroului executiv al Consiliului AGIR), cu urmatoarea ordine de zi:
1. Darea de seama a Biroului executiv al Consiliului AGIR privind activitatea desfasurata pe anul 2007
2. Raportul Biroului executiv al Consiliului AGIR privind activitatea financiar-contabila pe anul 2007
3. Raportul Comisiei de cenzori privind activitatea financiar-contabila pe anul 2007
4. Supunerea spre aprobare a descarcarii de gestiune a Biroului executiv
5. Stabilirea cuantumurilor taxelor de inscriere si ale cotizatiilor pe 2008 ale membrilor AGIR
6. Discutii
7. Diverse
La lucrarile Plenarei au participat, pe langa membrii Consiliului AGIR, urmatorii invitati:
• Din partea Comisiei de cenzori, dr. ing. Marin Stancu, presedinte, si ing. dipl. Octavian Udriste, membru;
• Din partea Colegiului de etica, ing. dipl. Apriliana Pascu, membru;
• Reprezentanti ai membrilor colectivi si ai membrilor sustinatori ai AGIR
• Sefii de departamente din cadrul AGIR si al Editurii AGIR.
Lucrarile au fost deschise de catre presedintele Mihai Mihaita, care, dupa verificarea prezentei, a anuntat ca Plenara este statutar constituita, apoi a consultat participantii in legatura cu ordinea de zi si a propus comisia de redactare a procesului verbal. In continuare s-a trecut la prezentarea celor trei rapoarte cuprinse in ordinea de zi.
La urmatorul punct al ordinei de zi s-au inscris la cuvant presedinti de filiale, de societati, membri ai Consiliului AGIR, reprezentanti ai membrilor colectivi si sustinatori ai AGIR, alti invitati.
Vorbitorii au facut aprecieri in legatura cu materialele prezentate, declarandu-se de acord cu ele, au facut unele precizari si completari in ceea ce priveste activitatea din anul 2007 in cadrul filialei pe care o reprezinta sau al departamentului, au semnalat unele lipsuri si greutati in desfasurarea activitatii lor, si-au exprimat unele doleante si au facut unele propuneri cu caracter general sau punctual. Dintre acestea din urma semnalam doar cateva, cu precizarea ca toate propunerile urmeaza sa fie analizate de catre Biroul executiv, iar cele care vor fi apreciate oportune si realizabile vor fi incluse in programul de activitate pe anul 2008.
Domnul prof. dr. ing. Tiberiu Babeu, presedintele Filialei AGIR Timis, a propus imbunatatirea comunicarii prin intermediul calculatorului intre presedintii de filiale.
Domnul prof. dr. ing. Mircea Bejan, presedintele Filialei AGIR Cluj, a subliniat necesitatea organizarii unor simpozioane pe tema protectiei muncii, necesitatea revigorarii activitatii Societatii Inginerilor Militari din cadrul AGIR, nevoia de a se actiona in continuare pentru promovarea Legii de protectie a profesiei de inginer si pentru infiintarea Registrului Inginerilor. De asemenea, a propus ca la marile actiuni organizate de filiale sa participe si redactori de la Univers ingineresc. A mai sugerat extinderea activitatii filialelor puternice asupra unor filiale din jur care au o activitate mai slaba.
Domnul prof. dr. ing. Ion Grozav, Filiala AGIR Timis, a subliniat necesitatea ridicarii categoriei de cotare a Buletinului AGIR si a propus ca nivelul cotizatiilor pentru anul 2008 sa nu creasca prea mult.
Domnul prof. dr. ing. Gheorghe Manolea, presedintele Filialei AGIR Dolj, a subliniat necesitatea ca Asociatia si filialele sa devina mai „atractive“, sa ofere informatie si imagine. In acest sens a propus organizarea unor forumuri pe Internet care sa dezbata probleme legate de AGIR, sa lanseze propuneri de imbunatatire a activitatii. De asemenea, a sugerat sa fie publicata in Univers ingineresc situatia privind achitarea cotizatiilor pe 2007.
Domnul Constantin Manolache, presedintele Asociatiei Studentilor in Inginerie Economica si Management, a propus colaborarea asociatiei pe care o conduce cu filialele AGIR, precum si introducerea in tematica simpozioanelor AGIR a unei sectiuni consacrate ingineriei economice si managementului.
Domnul prof. dr. ing. Radu Pentiuc, presedintele Filialei AGIR Suceava, a propus ca AGIR sa se implice in darea de recomandari pentru absolventii politehnicilor si sa continue demersurile pentru infiintarea Registrului Inginerilor.
Domnul Mirel Opris, Filiala AGIR Timis, presedintele Societatii de Protectie Impotriva Focului, a propus revizuirea site-ului AGIR, prin crearea unor link-uri pentru accesul mai rapid la filialele si societatile care au site. De asemenea, a propus ca AGIR sa se implice in promovarea auditului energetic si in formarea de specialisti pentru domeniile nou aparute pe piata.
Domnul dr. ing. Ioan Ganea, directorul Editurii AGIR, a subliniat nevoia de ingrijire editoriala pentru lucrarile trimise spre publicare si a facut apel la filialele AGIR pentru atragerea de autori din intreaga tara.
De asemenea, a propus participarea mai sustinuta a Editurii AGIR la targurile si expozitiile de carte, organizarea unor expozitii/targuri de carte tehnico-stiintifica, infiintarea unui sector de critica literara pentru cartea tehnico-stiintifica.
Doamna ing. dipl. Luminita Scurei, sef departament Organizare si relatii, a facut apel la participanti sa se implice mai mult in plata cotizatiilor.
Doamna ing. dipl. Cristina Puican, sef departament Documentare si relatii cu mass-media, a facut apel catre filialele AGIR pentru mediatizarea actiunilor importante de la nivel central. De asemenea, a lansat rugamintea ca pentru Premiile AGIR, sectiunea carte, sa fie propuse lucrari valoroase si originale. La fel si pentru participarea la Simpozionul inginerilor romani de pretutindeni.
Domnul fiz. dipl. Alexandru Marculescu, redactor-sef la Univers ingineresc, a facut apel la filiale pentru transmiterea in timp util a informatiilor si articolelor referitoare la actiunile din plan local in care a fost implicata asociatia.
In continuare, domnul presedinte Mihai Mihaita a raspuns punctual la unele dintre problemele ridicate in discutii, asigurand Plenara ca toate propunerile facute vor fi analizate in Biroul executiv. De asemenea, a tinut sa sublinieze cateva dintre prioritatile de actiune la nivelul filialelor AGIR, intre care necesitatea reactualizarii informatiilor de pe site-ul AGIR, trimiterea de urgenta a programelor de activitate pentru anul 2008 si a situatiilor financiar-contabile pentru anul 2007, incasarea cotizatiilor, pastrarea unei evidente individuale privind plata cotizatiei, in vederea emiterii unor eventuale recomandari in profesie pentru membrii AGIR.
A urmat supunerea spre aprobarea Plenarei a rapoartelor prezentate si a descarcarii de gestiune a Biroului executiv, aprobate in unanimitate.
In ceea ce priveste taxele de inscriere si cotizatiile membrilor AGIR, domnul presedinte Mihai Mihaita a comunicat propunerea Biroului executiv ca aceste taxe si cotizatii sa ramana la aceleasi cuantumuri din anul 2007. Propunerea a fost aprobata in unanimitate.