Investitiile si contextul favorabil cresc afacerile producatorilor de materiale de constructii
Data: 16-29 februarie 2020 2020
România a înregistrat cea mai mare creştere a lucrărilor de construcţii din cele 27 de state membre ale UE, în decembrie, comparativ cu perioada similară din 2018, respectiv de 23,1%, potrivit datelor publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat). O evoluţie favorabilă a sectorului s-a consemnat, de altfel, pe ansamblul întregului an 2019. În contextul acestei dinamici a pieţei construcţiilor, cel mai mare producător autohton de materiale de profil, Grupul TeraPlast, a anunţat o creştere cu 21% în 2019, comparativ cu anul precedent, până la 972,6 milioane de lei. În aceeași perioadă, EBITDA (profitul înainte de amortizare) consolidată a Grupului a crescut cu 41%, ajungând la 91,2 milioane de lei. Rezultatele s-au consemnat nu doar pe fondul contextului favorabil al pieţei de profil, ci şi ca urmare a capitalizării investiţiilor anterioare realizate de companiile din grup. Directorul general al TeraPlast, Alexandru Stânean, a declarat că în 2020 compania va depăşi pragul de 1 miliard lei afaceri la nivel consolidat, în contextul în care investiţiile din anul precedent vor susţine evoluţia indicatorilor financiari. „Este o creştere organică, a cererii în piaţă. A fost un an record în ceea ce priveşte cifra de afaceri la nivelul grupului. Ne aflăm foarte aproape de pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri. Anul acesta ne aşteptăm la 1,25 miliarde cifră de afaceri, când vor fi vizibile efectele proiectelor de investiţii din 2019. Profitul net de 41 milioane lei a înregistrat o creştere de 85% faţă de 2018 şi o dublare faţă de 2017 ca urmare a investiţiilor realizate în ultimii trei ani", a precizat Alexandru Stânean.
În cadrul grupului (care include şapte firme), cea mai bună performanță în 2019 a fost realizată de TeraPlast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), cu un avans al afacerilor de 25%, până la 365 milioane de lei, în timp ce EBITDA a înregistrat o creștere de 80% față de perioada similară a anului trecut, până la 37 milioane de lei. În 2019, compania a produs și vândut peste 16 milioane de metri liniari de țeavă, peste 8 milioane de bucăți de fitinguri și produse rotoformate, 7 milioane de metri liniari de profile și peste 14 mii de tone de granule.