Cresterea increderii in economie potenteaza avantajele competitive ale Romaniei
Data: 1 - 15 iunie 2013
A fost dat publicitatii Raportul companiei de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC) prin care in fiecare an se prezinta rezultatele investigatiilor referitoare la gradul de incredere in economie. Investigatia se desfasoara in randurile directorilor generali ai principalelor companii din tara noastra, intre care se afla - cum se stie - numerosi ingineri. Rezultatele sunt semnificative. Astfel, 42% dintre respondenti s-au aratat foarte increzatori cu privire la perspectivele de crestere ale companiilor lor in urmatorul an, iar 60% si-au exprimat aceeasi predictie pentru viitorii trei ani. „Optimismul acesta pentru propriile companii pare decuplat de perspectivele globale de crestere, opiniile despre situatia economica generala fiind mai degraba rezervate. Este un semn ca directorii generali din Romania au invatat ca in actuala conjunctura economica trebuie sa se bazeze in primul rand pe fortele proprii pentru cresterea afacerilor“, a declarat Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC Romania.
Deosebit de importanta este, pe fondul acestor asteptari si abordari prudente, maniera in care managerii marilor companii din tara noastra considera ca trebuie sa actioneze pentru a-si fructifica avantajele competitive. Ei s-au aratat decisi sa-si concentreze eforturile in vederea punerii in valoare a oportunitatilor de crestere organica pe piata interna (33%) si pe dezvoltarea de noi produse si servicii (29%), in timp ce doar 5% dintre respondenti mizeaza pe noi piete externe. In schimb, 15% dintre respondenti considera ca extinderea operatiunilor de pe pietele externe - unde companiile lor sunt deja prezente - este cea mai buna optiune de crestere. Se remarca si orientarea spre proiecte de fuziuni si achizitii, joint-ventures si aliante strategice - 18% dintre respondenti mizand pe astfel de strategii de crestere, fata de doar 5% care vedeau astfel de oportunitati in editia anterioara a Raportului.
Este de remarcat ca, in privinta resurselor interne, pe primul loc sunt puse cele care privesc potentialul uman al companiilor. Astfel, 69% dintre respondenti intentioneaza sa actioneze in vederea mai bunei gestionari a personalului performant, considerand ca, in acest mod, cresc considerabil sansele de a face fata competitiei de pe piata interna si de pe cea externa. Accentul se pune pe stimularea talentelor, pe formarea tinerilor specialisti, cu sanse de afirmare in economia reala, potrivit exigentelor societatii bazate pe cunoastere.
Alte articole



