Durata de remediere a deranjamentelor la internet mobil, in scadere cu peste 30%
Data: 16-31 august 2016
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a publicat, la mijlocul lunii august a.c., Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2015 - parametri administrativi. Potrivit acestuia, în anul 2015 furnizorii de internet mobil din România au remediat deranjamentele semnalate de utilizatori într-un interval mediu de 14 ore, cu 7 ore mai puţin faţă de valoarea medie raportată în anul 2014 (21 de ore). În schimb, durata de remediere a deranjamentelor la internet fix a crescut de la o medie de 25 de ore în 2014, la o medie de 39 de ore în 2015. Termenul de remediere a deranjamentelor reprezintă intervalul de timp cuprins între momentul recepţionării de către un furnizor a unei reclamaţii privind un deranjament validat şi momentul remedierii acestuia. Furnizorii au obligaţia să includă în contracte aceste termene, ele variind între 3 şi 240 de ore, cele mai uzuale fiind de 24 de ore, 48 de ore şi 72 de ore.
Raportul complet ANCOM conţine detalii despre mai mulţi parametri administrativi prin care Autoritatea monitorizează calitatea serviciului de acces la internet fix şi mobil oferit de furnizorii din România: termenul necesar pentru furnizarea serviciului de acces la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului final, frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente, frecvenţa reclamaţiilor privind corectitudinea facturării şi termenul de soluţionare a reclamaţiilor primite de la utilizatorii finali. Datele cuprinse în Raport arată în general o îmbunătăţire a valorilor medii aferente tuturor indicatorilor administrativi de calitate, atât pentru serviciile de acces la internet furnizate la punct fix, cât şi pentru cele furnizate la puncte mobile, ceea ce indică o îmbunătăţire a calităţii serviciilor de acces la internet oferite pe piaţa comunicaţiilor electronice din România.
Cele mai recente statistici publicate de ANCOM arată că în România erau utilizate la finalul anului 2015 un număr de 4,3 milioane de conexiuni la internet fix şi 18,7 milioane de conexiuni la internet mobil.