Raport PwC CEO Survey Romania 2015
Data: 16 - 30 septembrie 2015
Viteza schimbarilor tehnologice este principalul factor care va modela viitorul economiei
Intr-o lume in care tehnologia digitala transforma ireversibil piete si industrii, iar incertitudinea geopolitica si economica tine in sah o mare parte a globului, capacitatea de adaptare reprezinta un factor cheie al succesului organizatiilor. Aceasta este una dintre concluziile celui de-al 18-lea sondaj anual al PwC, CEO Survey, efectuat pe un esantion global de 1322 de directori generali din 77 de tari, inclusiv Romania. Raportul aduce in discutie profundele transformari ale peisajului competitional sub influenta tehnologiei. Barierele dintre piete si sectoare dispar, pe masura ce companiile se extind in domenii diverse, iar competitia apare din surse noi, greu de anticipat. Sectorul de tehnologie este cel mai adesea mentionat ca fiind industria din care se asteapta sa apara noii concurenti. Intrebati din care industrie (exceptand-o pe cea in care activeaza) considera ca s-ar putea sa apara un competitor important, 27% dintre respondentii din Romania mentioneaza tehnologia, 22% comunicatiile, divertismentul si media, 16% serviciile profesionale si de afaceri, iar 14% comertul/distributia (cu amanuntul si ridicata). La nivel global, directorii generali mentioneaza noii concurenti provenind din sectorul de tehnologie (32%), comert/distributie (19%) si comunicatii, divertisment si media (16%).
In ceea ce priveste viteza schimbarilor tehnologice, ponderea directorilor generali din tara noastra care afirma ca sunt preocupati de acest aspect a crescut la 60%, de la 45% in editia precedenta si 18% in cea de acum doi ani. Si la nivel global, ponderea respondentilor s-a marit de la 47% la 58%. „Liderii organizatiilor de succes sunt pe deplin convinsi ca investitiile in tehnologiile digitale, mai ales cele care imbunatatesc experienta oferita clientilor, creeaza valoare adaugata pentru afacere. Iar pentru a gasi cea mai buna modalitate prin care tehnologia eficientizeaza activitatea operationala si aduce companiile mai aproape de clienti, directorii generali sunt dispusi sa se implice personal si sa sustina activ procesul de migrare spre digital“, a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner, PwC Romania.
Pentru a putea rezista competitiei intersectoriale, organizatiile colaboreaza cu o diversitate de parteneri, care ofera acces nu doar la noi piete si categorii de consumatori, ci si la tehnologii inovatoare, considerate vitale pentru dezvoltarea afacerii. In legatura cu accesul la noile tehnologii ca motiv al stabilirii unei colaborari, doar 29% dintre directorii generali din Romania opteaza pentru acest aspect, fata de 48% in Europa si 46% in Europa Centrala si de Est. Cat priveste dezvoltarea abilitatii de inovare, doar un sfert dintre directorii de companii din tara noastra au mentionat acest motiv, comparativ cu 43% in Europa si 49% in SUA.
Alte articole


