Blitz
Data: 1-15 februarie 2022
● CFR SA: 5 milioane lei pentru creșterea nivelului de centralizare a instalațiilor de semnalizare feroviară. Compania Națională de Căi Ferate „CFR" SA a lansat licitația pentru achiziția serviciului de elaborare a unui studiu de fezabilitate pentru proiectul Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare a instalațiilor de semnalizare feroviară. Conform unui comunicat al companiei, valoarea totală estimată a contractului, împărțit în cinci loturi, este de 5 milioane lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind bugetul de stat. Modernizarea instalațiilor, atât a celor din stații, cât și a celor din interstații, are rolul de a crește siguranța traficului feroviar, dar și de a îmbunătăți capacitatea sectoarelor feroviare, prin utilizarea de echipamente moderne. Printre altele, creșterea nivelului de centralizare a sistemului de semnalizare, prin centralizarea instalațiilor și integrarea acestora în centre de management al traficului, rezolvă problema deficitului de personal, contribuie la îmbunătățirea siguranței circulației trenurilor și conduce la creșterea vitezei de circulație pe secțiile modernizate.
● Undă verde pentru prima linie de telegondolă din Paris. Francezii care fac naveta din Creteil, o suburbie a Parisului, vor avea la dispoziție, începând din 2025, o nouă modalitate pentru a ajunge la serviciu: prima linie de telegondolă din capitala Franței. Zilele trecute, proiectul, denumit Cable A, a trecut de faza studiului de fezabilitate. Acoperind o distanță de 4,5 km și cu cinci stații de-a lungul traseului, linia de telegondolă va lega mai multe cartiere aglomerate din suburbiile din sud-estul Parisului de punctul final al liniei 8 de metrou. Cable A are scopul de a scurta durata călătoriilor dintre Creteil și centrul Parisului, precum și de a realiza o conexiune mai ușoară la rețeaua de școli, universități, spitale, birouri și clădiri publice răspândite de-a lungul zonei.
● Trenurile germane nu vor mai folosi motorină din 2040. Deutsche Bahn, operatorul feroviar de stat din Germania, și-a anunțat intenția de a elimina complet motorina din combustibilii utilizați de flota sa de locomotive, urmând să fie înlocuită cu biocombustibili până în anul 2040, potrivit DPA. „Cele 3000 de vehicule diesel din flota noastră vor fi transferate gradual spre utilizarea de combustibili alternativi, începând din acest an. Pe lângă trecerea la energie electrică verde în proporție de 100%, eliminarea treptată a motorinei până în 2040 este unul dintre punctele principale ale planului nostru ecologic", a declarat directorul general al Deutsche Bahn, Richard Lutz. Deutsche Bahn intenționează să se bazeze pe biocombustibili, printre altele, care sunt produși din resturi și deșeuri, astfel încât producția de biocombustibili să nu concureze cu producția de alimente. Cu privire la noile sale vehicule, Deutsche Bahn a precizat că, în viitor, va cumpăra doar locomotive care funcționează cu hidrogen sau pe baterie.
Alte articole
![](https://www.agir.ro/pictures/thumb_mic_articol/753_ce-propune-o-declaratie-privind-drepturile-si-principiile-digitale-pentru-toti-cetatenii-ue_1.jpg)
![](https://www.agir.ro/pictures/thumb_mic_articol/775_minerit-pe-teritoriul-romaniei-trecut-prezent-si-un-posibil-viitor_1.jpg)
![](https://www.agir.ro/pictures/thumb_mic_articol/293_ds-4-desemnata-cea-mai-frumoasa-masina-a-anului-2022_1.jpg)