Scrisoare deschisa
Data: 1-15 decembrie 2005
Stimate domnule Primar General al Municipiului Bucuresti,
Subsemnatul inginer diplomat Ghiorghe Moraru, domiciliat in municipiul Galati, str. Constructorilor nr. 12, bloc C2, sc. 2, ap. 29, telefon 0236.474.628, membru al Consiliului Asociatiei Generale a Inginerilor din Romania (AGIR), laureat al Premiului AGIR pe anul 2000, secretarul Asociatiei Creatorilor in Tehnica,
va rog sa ordonati unei persoane competente sau unei comisii de specialitate sa analizeze necesitatea, oportunitatea si eficienta economica pentru a se realiza o
Traversare supraterana, in Piata Universitatii din Bucuresti, a fluxului de automobile si troleibuze pe directia Est - Vest (bd. Carol I - Bd. Regina Elisabeta), pentru fluxul de automobile de pe directia Sud - Nord (Bd. I.C. Bratianu - Bd. Nicolae Balcescu).
MOTIVATIE
1. Este necesara o fluidizare a circulatiei foarte aglomerate de pe aceste artere de circulatie a automobilelor si troleibuzelor.
2. Nu se poate amenaja un pasaj subteran in aceasta zona din cauza existentei liniei de metrou si a statiei de metrou "Universitatii".
3. Aerul atmosferic din zona va fi mai putin poluat de gazele de esapament ale automobilelor, care nu vor mai stationa la stopurile acestei intersectii.
4. Domnul Traian Basescu, presedintele Romaniei, pe buna dreptate a recomandat ca bugetele sa se elaboreze pe proiecte, nu pe...
Aceasta traversare supraterana, in centrul Bucurestiului, se va constitui intr-o lucrare de arta reprezentativa, care ar putea fi si monumentala daca:
- pilonii centrali de sustinere din Est si Vest ai traversarii supraterane, precum si pilonii din dreapta si din stanga acestora, pe fiecare parte, ar fi facuti in forma de taranci purtand ulcioare pe cap (vezi Cariatidele din Grecia);
- parapetii, spre exterior, ar reprezenta basoreliefuri tematice, de exemplu: avionul lui Traian Vuia, aeroplanul lui Aurel Vlaicu, turboreactorul lui Henri Coanda, avionul de vanatoare IAR 80 - campion mondial de viteza (impreuna cu efigiile acelor personalitati), ori scene din istoria Bucurestiului, preluate de pe stampe, fresce ori desene vechi etc., cum ar fi Batalia din Dealul Spirii ori evolutia mijloacelor de transport: diligenta, trancarul, tramvaiul electric, Gara Filaret si primul tren spre Giurgiu, ultima locomotiva Malaxa, metroul.
In caz de nevoie, sunt gata sa preiau personal conducerea (coordonarea) acestei lucrari inca din faza incipienta si sa o promovez pe toate fazele necesare finantarii, proiectarii si constructiei.
Cu stima,